Zwart is neutraal en dat is bij een club als de onze gewoon een goed idee.
Trouwens, wordt er eigenlijk nog iets gedaan om het stadion (en vooral de staantribune) minder saai/grijs/eentonig te maken?
Ik denk nu bijvoorbeeld aan de Arena:

Neutrale kleuren zijn geen goed idee. Jullie zijn niet neutraal, jullie zijn supporter van svzw en een tribune gevuld met rood en groen is een veel beter plan dan een zwarte. Wij zijn op dat vlak echt wel de slechtste leerling van de klas. Overal zie je de clubkleuren behalve bij ons en je zou toch verwachten dat de sfeergroep het goeie voorbeeld geeft.
2
3
Ik vind het erg mooi om zien hoe velen op uitmatchen in rood en groen komen. Ziet er fantastisch uit, zowel voor ons al supporters als voor de spelers. Het zou fantastisch zijn mochten we dat ook in de sfeertribune kunnen bereiken, want zoals Will McAvoy aangeeft zijn we op dat vlak echt wel bij de slechtste van de klas.
Een zinderende tribune vol rood en groen (ja, de enige offici?le kleuren, maar pak er desnoods nog wit bij), daar krijg ik kippenvel van. Een tribune met een allegaartje aan kleuren (waarvan sommige zelfs in de kleuren van de tegenpartij gekleed zijn) en de sfeergroep in het zwart is, sorry voor mijn woorden, gewoonweg zielig. Trek die onbegrijpbare theorie dan meteen door en laat de spelers ook in het zwart spelen. Zo zijn we allemaal lekker neutraal en cool.

All jokes aside, voor mijn part mag men zelfs zo ver gaan dat supporters in de sfeertribune verplicht in de clubkleuren komen, anders komen ze er niet in. Ik ben geen fan van Gent maar hoe ze daar trouw in hun clubkleuren naar het stadion komen heb ik veel respect voor. Maar vooral: het geeft een machtig beeld.