Auteur Topic: Speeldag 25 : 07/02/2015 20u00: Essevee - Lierse  (gelezen 23505 keer)

Offline Frederik

• Administrator
  • Leden
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 25 : 07/02/2015 20u00: Essevee - Lierse
« Reactie #120 Gepost op: februari 09, 2015, 09:37:27 am »
Maar het valt wel op dat je bovenstaande analyse steeds weer moet maken als we tegen rechterkolomploegen moeten spelen. En d?t verontrust mij een beetje. Ik ben zeker dat het volgend weekend beter zal zijn tegen Standard.

Klopt, maar ... dat ze de laatste 20 minuten er plots heel hard voor gingen, dat vond ik al een serieuze opsteker. In het begin van het seizoen was het anders, dan gingen de oortjes hangen en niets lukte nog.
Nu hadden we het ongeluk dat het niet lukte.

Dury moet de neuzen nog allemaal in dezelfde richting krijgen, en dat is ook normaal. Onze kern werd weer hevig door elkaar geschud met de wintertransfers, weliswaar in de positieve zin (versterkt) ... alleen moet iedereen nog op dezelfde lijn geraken. De styl en passes van de nieuwe gasten ontdekken en afstemmen op elkaar.

Ik zie echt wel vechtlust bij Cordaro, Kaya, Rossi, Brebels ...

Als jij met je beste vrienden op stap gaat, dan weet je ook tot waar je kan gaan met die gasten, je moet je es voorstellen dat elke 6 maand uw vriendengroep voor de helft vervangen wordt door nieuwe mensen. Het zal ook elke keer een tijdje duren eer je elkaar kent, vertrouwd en weet hoe ze zijn.

Offline belli

• Leden
« Reactie #121 Gepost op: februari 09, 2015, 09:42:20 am »
Jorgensen was idd niet goed maar je hebt hem wel nodig...coacht veel, staat positioneel juist.
als je dan Aneke ziet: weet gewoon niet waar hij moet lopen.
Gisteren was er 1 persoon goed en dat was CORDARO.
waar stel ik wel vragen bij: Brebels, Ekangamene kunnen voetballen maar staan niet op hun plaats.vooral Ekangamene niet. Brebels vond ik het zo slecht nog niet doen en mooie assist voor eerste goal.
Toch bizar dat we in zo'n kern geen enkele deftige backup hebben voor een linksback, rechtsbackpositie????!!!

Offline Boer uit Waregem

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #122 Gepost op: februari 09, 2015, 09:42:56 am »
Maar het valt wel op dat je bovenstaande analyse steeds weer moet maken als we tegen rechterkolomploegen moeten spelen. En d?t verontrust mij een beetje. Ik ben zeker dat het volgend weekend beter zal zijn tegen Standard.
ik ga er ook vanuit dat beter zal zijn....
Gevoel dat motivatie van Dury niet aanslaat tegen de kleintjes.
Zou me ook niet verwonderen, als je bepaalde zaken goed blijft vinden
ook al trekken ze op niks, dat die spelers ook gaan denken, waarom extra inspanning doen
tis toch goe nu...

Offline Fredje SVZW

• Leden
« Reactie #123 Gepost op: februari 09, 2015, 09:50:46 am »
Zonder blind te zijn voor de gebreken...ik ga naar de WC en zie toevallig dezelfde persoon als tegen Westerlo voor mij staan, toen luidde het als volgt: "We staan 1-0 voor, maar het trekt op niets (hij had een punt, toen...), nu was t van: "Goed spelen, we staan 0-1 achter"... om maar te zeggen: we staan op de 10 plaats en Lierse vierde alsof ze de beker gewonnen hadden...ik sta liever in onze schoenen dan in die van hen...!

Offline Svarrogh

• Leden
« Reactie #124 Gepost op: februari 09, 2015, 10:30:16 am »
Over kwaliteit wil ik nog discussi?ren, vergeet niet dat de 4 spelers nog ingewerkt moeten geraken.
Het samenspel met de huidige spelers, looplijnen, passes moeten nog op elkaar afgesteld worden.
Cordaro, Kaya, Gimbert, Rossi als invaller. We zijn gestart met 1/4e nieuwe spelers, en 2 spelers die het spel moeten maken (middenveld) en vooral de 3e (en later de 4e) moeten vinden.

Vind ge dat nu zelf niet erg om dat te moeten zeggen?
De competitie is quasi gedaan, en de spelers moeten nog ingewerkt worden en leren samenspelen.. :-\

Van een teleurstellend en verloren jaar gesproken zeg, en we staan nog altijd even ver.
Uiteraard zal Dury niet content geweest zijn van sommige spelers en zullen ze dus weer plaats moeten ruimen voor een ander, altijd handig als je automatismen wilt kweken. Zo kan je eeuwig bezig blijven..

Een groot rotseizoen is het geworden.  >:(

Offline kulle

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #125 Gepost op: februari 09, 2015, 10:33:13 am »
Zonder blind te zijn voor de gebreken...ik ga naar de WC en zie toevallig dezelfde persoon als tegen Westerlo voor mij staan, toen luidde het als volgt: "We staan 1-0 voor, maar het trekt op niets (hij had een punt, toen...), nu was t van: "Goed spelen, we staan 0-1 achter"... om maar te zeggen: we staan op de 10 plaats en Lierse vierde alsof ze de beker gewonnen hadden...ik sta liever in onze schoenen dan in die van hen...!

vind dat toch normaal dat die van lierse vieren
misschien hadden ze beter eerder voor die jonge gasten gekozen
want voetballen kunnen ze al gezien in de beker

Offline Will McAvoy

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #126 Gepost op: februari 09, 2015, 10:37:17 am »
Inderdaad, we moeten altijd voorstaan, net zoals in al die andere thuiswedstrijden, maar een goeie voorzet, laatste pass of schot afleveren is ook een kwaliteit. Wat ben je met 65% balbezit en eindeloos heen- en weer getik als je de bal er niet in kunt krijgen? Niets, wat dan krijg je vroeg of laat het deksel op de neus.

Op een bepaald moment staan we met 3 man rond het penaltypunt tegen 1 verdediger en de doelman, en toch slaagt de verdediger erin om die bal in hoekschop te krijgen.
Is dat dan pech? Volgens mij is dit barslecht uitgespeeld en moet die bal altijd binnen.

Ah bon, je hebt gelijk. We geven dan maar beter de bal aan de tegenstander en we zorgen dat we zelf geen kansen creeren, want dan gaat de bal er wel ingaan of zo?

Ik blijf het fantastisch vinden, die scorebordsupporters. Kansen creeren en er zelf geen tegen krijgen in een hele eerste helft is nu ook al not done, omdat ze ze toch niet afwerken. Dan zorg je beter dat je geen kansen krijgt is nu al het moto. Mooi.

Offline Wouter

• Leden
« Reactie #127 Gepost op: februari 09, 2015, 10:38:46 am »
Het was gene vetten. Voor mij stak Aneke er bovenuit. Recuperatie top! Meer moet je er ook niet van verwachten, staat op de 6 en speelt als een 6; een defensieve middenvelder. In principe moet hij de bal doorspelen naar Jorgensen die het spel moet verdelen, maar die speelde ook als nummer 6. Met 2 defensieve middenvelders dus tegen de nummer laatst... een foutje van Franky!
Wanneer Jorgensen er dan afgehaald wordt voor Rossi, moet Alex wel een rijtje zakken, zodat Aneke de bal bij h?m kan inleveren. Dit gebeurde echter niet, want Alex (die een knappe eerste helft speelde) verzoop in de tweede helft helemaal. Ook Kaya vond ik VERSCHRIKKELIJK zwak!

Offline Frederik

• Administrator
  • Leden
  • Essevee! Olé Olé!
« Reactie #128 Gepost op: februari 09, 2015, 10:54:46 am »
Vind ge dat nu zelf niet erg om dat te moeten zeggen?
De competitie is quasi gedaan, en de spelers moeten nog ingewerkt worden en leren samenspelen.. :-\

Van een teleurstellend en verloren jaar gesproken zeg, en we staan nog altijd even ver.
Uiteraard zal Dury niet content geweest zijn van sommige spelers en zullen ze dus weer plaats moeten ruimen voor een ander, altijd handig als je automatismen wilt kweken. Zo kan je eeuwig bezig blijven..

Een groot rotseizoen is het geworden.  >:(

De spelers waarover ik het heb zijn er pas sinds de wintertransfers, hoe wil je dan dat die al op elkaar ingespeeld zijn?

Offline Svarrogh

• Leden
« Reactie #129 Gepost op: februari 09, 2015, 11:20:13 am »
Ah bon, je hebt gelijk. We geven dan maar beter de bal aan de tegenstander en we zorgen dat we zelf geen kansen creeren, want dan gaat de bal er wel ingaan of zo?

Ik blijf het fantastisch vinden, die scorebordsupporters. Kansen creeren en er zelf geen tegen krijgen in een hele eerste helft is nu ook al not done, omdat ze ze toch niet afwerken. Dan zorg je beter dat je geen kansen krijgt is nu al het moto. Mooi.

Zoals ik al zei, ik heb de indruk dat Dury in de thuiswedstrijden nog steeds wil spelen zoals 2 jaar geleden, terwijl we de spelers er niet meer voor hebben.

Aanvallende backs, fantastisch dat Brebels aanvallende dingen liet zien, maar achter zijn rug lopen ze hem eraf en krijgen we een penalty tegen. Het probleem waar Cissako en Verboom ook dikwijls last van hebben dit seizoen.
Aneke vond ik verdedigend goed, deed veel opkuiswerk, won duels maar kan het niet allemaal belopen.
Een loper of iemand met een splijtende pass zoals Delaplace of Kums naast hem hadden we niet, Jorgensen wist wss zelf niet wat hij daar stond te doen.

Een deftige 10 hadden we ook niet, iemand die de match kan openbreken met een goed schot of actie. Trajko vind ik gewoon niet goed genoeg op die positie.
En in de spits hebben we 2 man lopen die samen nog geen 5 matchen in de Jupiler League hebben gespeeld, laat staan samen hebben gespeeld.

Om dan met z'n allen naar voor te lopen om te constateren dat ze elkaar (nog) niet vinden en in de tegenaanval er 3 in het mandje krijgen omdat de achterdeur wijd open staat..tja..Zo kunt ge nog lang proberen om een match te winnen hoor.

Offline Svarrogh

• Leden
« Reactie #130 Gepost op: februari 09, 2015, 11:50:43 am »
De spelers waarover ik het heb zijn er pas sinds de wintertransfers, hoe wil je dan dat die al op elkaar ingespeeld zijn?

I know, spijtig dat het allemaal direct van hen moet komen.
Nogmaals het bewijs dat er veel te veel spelers zijn vertrokken, nu ook met Sylla er nog eens bij, en dat de zomertransfers een grote flop zijn geweest.

Een verloren jaar

Offline Frederik

• Administrator
  • Leden
  • Essevee! Olé Olé!
« Reactie #131 Gepost op: februari 09, 2015, 12:13:38 pm »
I know, spijtig dat het allemaal direct van hen moet komen.
Nogmaals het bewijs dat er veel te veel spelers zijn vertrokken, nu ook met Sylla er nog eens bij, en dat de zomertransfers een grote flop zijn geweest.

Een verloren jaar

inderdaad verloren jaar, 't kan niet elk jaar feest zijn.
We staan ongeveer in het midden van de rangschikking, en dat is en blijft (momenteel; gezien ons budget) gewoon onze plaats. Je kan niet verwachten dat we elk jaar boven onze stand staan - wat niet wil zeggen dat we hard moeten werken om daar wel te staan. club, spelers, trainer, personeel, supporters, sponsors ...

Dat weet de club en Dury volgens mij ook, dus is het nu (al) werken naar volgend jaar toe, en gewoon PO3 ontwijken.

't is nu dat opstellingen getest moeten worden en spelers op elkaar moeten ingespeeld geraken.
Waarom denk je dat Dury soms rare keuzes maakt? Denk je dat hij dat doet voor de lol? Hij zoekt ideale opstellingen en test of bepaalde spelers niet beter spelen dan hun gebruikelijke plaats, en dat kan meevallen maar ook tegenvallen... wanneer moet hij dat testen? In augustus/september? tegen dan moet hij weten wie waar het beste staat, want DAN is het telaat.

Offline sv_forever

• Leden
« Reactie #132 Gepost op: februari 09, 2015, 01:12:46 pm »
Ik was niet aanwezig, maar als ik de beelden op stadion bekijk, dan zie ik toch acties en kansen (itt Lierse). Er lijkt me een goede basis aanwezig voor een goed seizoen. Alleen lijkt de verdediging zich te vaak te laten ringeloren en krijgen we toch vaak te maken met pech (strafschop nu, rode kaart tegen Westerlo,...). Aanvallend lijken we toch wel in staat om leuke acties op te zetten.

Ik ben er van overtuigd dat, indien we wat secuurder verdedigen, we volgend seizoen terug op het goede spoor zitten.

Offline pamfluit

• Leden
« Reactie #133 Gepost op: februari 09, 2015, 01:45:28 pm »
Laten we POII winnen en uitkomen tegen de 4e KVK... zou dan toch nog leuk kunnen worden dit seizoen. Soit, dromen mag...

Maar bon, als we niet kunnen winnen van de mindere ploegen, wat gaat dat dan zijn in POII...

Het zal de 5e zijn aangezien brugge anderlecht de finale van de beker is

Offline Herr Docteur Achtung

• Leden
« Reactie #134 Gepost op: februari 09, 2015, 03:04:41 pm »
probleem zit vooral bij de vleugelverdedigers.
Charni en Brebels zijn geen verdedigers en dus laten die nogal wat steken vallen, met alle gevolgen vandien. 
Daarnaast heb je een aanvallend compartiment dat uit allemaal nieuwe jongens bestaat + centraal op ons middenveld brengt Jorgensen niet wat je van zo'n speler kunt verwachten. 
Alles samen genomen zit je met een team dat volledig uit balans is, met als gevolg dat het ganse team ten onder gaat. 

Laat ons hopen dat Verboom, Cissako en N'Diaye snel weer inzetbaar zijn.  Voor mij mag Rossi de voorkeur krijgen op Gimbert.

Offline casper

• Leden
« Reactie #135 Gepost op: februari 09, 2015, 04:34:07 pm »
Sorry maar het probleem zit achteraan bij D'Haene hoor.Zou zelfs in 3de provenciale voorbij gestoken worden.En dit is al van de tweede helft vorig seizoen.

Offline essevee007

• Leden
« Reactie #136 Gepost op: februari 09, 2015, 05:37:19 pm »
inderdaad verloren jaar, 't kan niet elk jaar feest zijn.
We staan ongeveer in het midden van de rangschikking, en dat is en blijft (momenteel; gezien ons budget) gewoon onze plaats. Je kan niet verwachten dat we elk jaar boven onze stand staan - wat niet wil zeggen dat we hard moeten werken om daar wel te staan. club, spelers, trainer, personeel, supporters, sponsors ...

Dat weet de club en Dury volgens mij ook, dus is het nu (al) werken naar volgend jaar toe, en gewoon PO3 ontwijken.

't is nu dat opstellingen getest moeten worden en spelers op elkaar moeten ingespeeld geraken.
Waarom denk je dat Dury soms rare keuzes maakt? Denk je dat hij dat doet voor de lol? Hij zoekt ideale opstellingen en test of bepaalde spelers niet beter spelen dan hun gebruikelijke plaats, en dat kan meevallen maar ook tegenvallen... wanneer moet hij dat testen? In augustus/september? tegen dan moet hij weten wie waar het beste staat, want DAN is het telaat.

Ons budget is weldegelijk het 6e,7e van Belgi? hoor.  En met het nieuwe stadion zal dat enkel maar aandikken.  Daarnaast hebben we een stadion (straks) dat qua looks en functionaliteit bij de top 3 van Belgi? zal zitten.  Hebben we in 8 jaar tijd 3 goeie jaren gehad en dan nog eens 2 heel goeie (voor titel spelen en bekerfinale), al een reeks europese matchen achter de kiezen.  Dan mag je verwachten dat we op zijn minst meedoen tot de laatste snik voor po1 en die toch meestal halen.  Vooral verwacht ik niet dat je thuis 1 op 15 haalt tegen de kneusjes en 0 op 6 tegen Lierse een begraven ploeg sedert vorige week.  Een serieus overgangsjaar en seizoen om snel te vergeten.  Fase 1 van het stadion heeft het sportieve wat kunnen verdringen en is ook een troost dat het msh de vloek is zoals bij Gent het 3 jaar op rij was. Tegen Standard zie ik ons dan straks weer winnen wat het allemaal nog raarder doet lijken dit seizoen, maar ook de kwaliteit van deze groep zal tonen.

Offline Bertrand

• Leden
« Reactie #137 Gepost op: februari 09, 2015, 06:17:13 pm »
Ons budget is weldegelijk het 6e,7e van Belgi? hoor.  En met het nieuwe stadion zal dat enkel maar aandikken.  Daarnaast hebben we een stadion (straks) dat qua looks en functionaliteit bij de top 3 van Belgi? zal zitten.  Hebben we in 8 jaar tijd 3 goeie jaren gehad en dan nog eens 2 heel goeie (voor titel spelen en bekerfinale), al een reeks europese matchen achter de kiezen.  Dan mag je verwachten dat we op zijn minst meedoen tot de laatste snik voor po1 en die toch meestal halen.  Vooral verwacht ik niet dat je thuis 1 op 15 haalt tegen de kneusjes en 0 op 6 tegen Lierse een begraven ploeg sedert vorige week.  Een serieus overgangsjaar en seizoen om snel te vergeten.  Fase 1 van het stadion heeft het sportieve wat kunnen verdringen en is ook een troost dat het msh de vloek is zoals bij Gent het 3 jaar op rij was. Tegen Standard zie ik ons dan straks weer winnen wat het allemaal nog raarder doet lijken dit seizoen, maar ook de kwaliteit van deze groep zal tonen.

Voetbal is geen exacte wetenschap en het is niet omdat we het 6 of 7de grootste budget hebben dat we ook 6de eindigen, anders zou het gemakkelijk zijn, we maken de rangschikking op bij het begin van de competitie volgens het budget en dat is. we moeten zelf niet meer spelen. Gelukkig is dat niet zo, en zijn er ieder jaar verrassingen.

Offline fozie

• Leden
  • Mr Gold
« Reactie #138 Gepost op: februari 09, 2015, 06:19:59 pm »
K'heb niet veel zin om te zagen maar dat excuus van "niet op elkaar ingespeeld" zijn is imo zwans en zever.Hoeveel nieuwe stonden er bij Lierse op het veld? Kan er nog iemand 3 namen opsommen van hen?
Het enige excuus is dat de bal nooit, maar dan ook nooit, eens op de goede plaats valt.

Offline Windraider

• Leden
  • Superboeren
« Reactie #139 Gepost op: februari 09, 2015, 06:21:49 pm »
Sorry maar het probleem zit achteraan bij D'Haene hoor.Zou zelfs in 3de provenciale voorbij gestoken worden.En dit is al van de tweede helft vorig seizoen.
In derde provinciale zitten wel veel rappe spelers hoor...