Mensen wat een panikeurs, voetbalonkundigen, succeso's zitten hier toch ! Bestuur moet wakker worden, we gaan tegen degradatie moeten vechten, negers moeten beleefd worden.
Essevee speelde een deftige wedstrijd gisteren. Als je tegen dit Mouscron (top 6 kandidaat) een dozijn kansen bij mekaar voetbalt en er slechts een 2tal tegenkrijgt dan kan je niet spreken van een slechte prestatie !! Het ontbreekt aan koelbloedigheid maar dat is inherent aan de vele jonkies op het plein ! Wie we gisteren vooral misten was nen Berrier bvb. Met hem erbij winnen we altijd !
Ook de plaatselijke dame fortuna ligt precies nog op haar luie krent op een of ander zuiders eiland !
Benieuwd hoe we probleem Colpaert/Dhaene gaan oplossen volgende week.
2. Als iedereen denkt dat het zoals de laatste 2 jaar gaat zijn(en we hebben toen verloren o.a. thuis tegen Bergen, en ook gelijke spelen tegen een Beerschot,een Oostende,enz)dan gaan er nog heel veel paniekreacties zijn. Je mag van deze ploeg niet hetzelfde verwachten!
We hebben kansen genoeg gehad om zelfs ruim te winnen, pech,ervaring en voetbalintelligentie ontbrak ,maar diegene die zegt dat we niet konden of niet verdienden te winnen zijn echt wel te negatief.
Daarom ga ik beginnen met de positieve dingen;
D'Haene en Colpaert waren goed (Karel pakte rood omdat het moest)
Cissako was heel sterk
Sterke invalbeurt van Bogonda, Messoudi was ook niet slecht,nam initiatief, was aanspeelbaar.
Wat beter kan; de centrale middenvelders zowel verdedigend als aanvallend,Cont? en Alex (geruchten doen de ronde dat hij naar Genk vertrekt) moeten ook de moeite doen om mee te verdedigen, had het gevoel dat vooral die 2 geen zin hadden, en vol voor de actie gaan(Plet,Aneke hebben zo enkele mogelijkheden niet benut).
Moeskroen speelde goed mee tot de rode kaart, daarna was het met tien op hun helft kruipen,maar het is een taai en goed team.
En Jeroenie heeft gelijk, als de spelers zelfs de moeite niet meer doen om het publiek te groeten is het voor mij duidelijk dat onze ploeg een leider mist(akkefietje na de goal was toch ook duidelijk! en Dury mocht dit tegen zijn spelers toch ook zeggen dat ze het publiek moeten groeten).
En ik blijf het herhalen,waarom moest Godeau zo nodig worden uitgeleend?
Probleem achterin zal de Portugees en Mendy/of Skulason zijn zeker.