Regenboogstadion staat synoniem met sportstad Waregem, iets emotioneels kun je trouwens niet rationeel uitleggen. En altijd maar 'we kunnen er miljoenen mee verdienen'(yeah right) sommige dingen zijn imo trouwens niet te koop,als we die redenering doortrekken moesten we PDC maar laten doen,stamnummerke verhandelen omwille van miljoenen, wat maakt het uit,een fusie, een stamnummer,kleuren,geschiedenis,allemaal niet belangrijk, zolang we maar die 'miljoenen krijgen om ... WN bouwgrond te laten kopen in Tenerife?
Dankzij die 'typische kerktorenmentaliteit' zijn we nu nog SVZW anders was het nu reeds SVKVOKVK met geen voeling meer met Waregem en nog minder met Zulte(stamnummer).
Moest het bestuur van Essevee zijn 'macht' willen delen dan zou dienen zever zelfs niet nodig zijn. Momenteel is stad Waregem de grootste sponsor van Essevee(al jaren lang), laten we dan het stadion nu omdopen tot 'Waregem-arena'!!
En dankzij de sociale media kan de man in de straat tenminste nog iets betekenen, kan hij tenminste zijn gedacht eens zeggen, wat die bobo's natuurlijk niet graag hebben.
Daarmee zeg je niet dat alles te koop is, maar je moet een onderscheid maken tussen wat kan en niet kan in overweging genomen worden. In het begin had ik het ook moeilijk met de kleurverandering, maar hier hebben ze een correct evenwicht gevonden met het overwicht rood maar duidelijk groen accent. Voor mij is "essevee" en "aan de vijvers" om het zo uit te drukken, de ZIEL wat mij bindt. Dat we morgen FC whatever noemen minder, laat staan de naam van het stadion.
Trouwens, Genk is geboren in het Fenixstadion, initieel betaald door de belastingsbetaler en meermaals uitgebouwd op dezelfde locatie. Dat een naamsverandering enkel past bij een nieuwe locatie, is voor mij onzin. Finaal komt onze volledige verbouwing quasi neer op een nieuwbouw.
Bij het omvormen van een mono-functioneel stadion naar een multifunctionele arena, zie je overal bedrijven opduiken. Lijkt mij duidelijk waarom men bij het ontwerp aanstuurde op een arena concept, en niet zomaar individuele tribunes.
Voor mij mag het de Francky Dury rainbow arena worden. Ik ben niet tegen een bedrijfsnaam, maar de club heeft zeker nog niet alle commerciele mogelijkheden uitgebouwd. Dat ze eerst daarmee beginnen