Auteur Topic: [NB] Essevee 2-2 KRC Genk  (gelezen 4814 keer)

Offline Pringless

• Gold Member
  • Leden
[NB] Essevee 2-2 KRC Genk
« Gepost op: april 25, 2014, 11:47:31 pm »
2-2
SV TILL I DIE

Offline Naessens C

• Leden
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: [NB] Essevee 2-2 KRC Genk
« Reactie #1 Gepost op: april 25, 2014, 11:52:24 pm »
Tr?int Bossut eig wel op uittrappen, passing en uitkomen op doorgebroken man? (Waarmee ik niet wil zeggen dat het gelijkspel zijn fout is)

Offline San Iker

• Leden
« Reactie #2 Gepost op: april 26, 2014, 12:04:01 am »
Om verder te gaan op dat gebaar van Bossut. 2 seconden later deed Dury een teken van " opt gemak e gij"
Sammy was alweer enorm zwak in zijn spelhervattingen.
Sommigen zeggen dat hij ons recht houdt door bal uit voeten te halen van Vossen, nou dat doet elke keeper op dit niveau hoor.

Colpaert had ook een wegwerp gebaar in petto toen Dury Godeau verving. Steve mocht overgins ook rood gehad hebben voor zuiver natrappen op Buffel. Verdedigend wel onze sterkste man vandaag.

De Fauw, wat was die zwak zeg, aanvallend en verdedigend geringeloord langs alle kanten.

D'haene ook enorm zwak met een flater tot gevolg, moet bij 1ste tegengoal gewoon 3 meter achteruit staan en De fauw het duel laten aangaan en er valt nooit een goal.

Godeau, verdedigend viel dat al bij al nog mee, maar opbouwend 0,0.

Skulason en Kums hadden vandaag dezelfde ziekte, willen instappen en altijd gezien worden in de rug. Begrijp niet waarom. OVeral te laat en passing ook niet echt goed.  Skulason trouwen met een goal op zijn conto. Je moet er eens op letten hoe vaak Skulason zo balverlies lijdt, mannetje opzoeken en op het laatste nippertje met buitenkant rechts naar medespeler spelen.

Cont?, cru gezegd, maar zijn prestatie was gewoonweg belachelijk, dat trok nu echt op niets. Aanvallend 0, verdedigend 0 en inzet 0.

Sylla, die was goed als die een bal in de voeten kreeg, maar vanaf die een halve meter moest bewegen zat hij te reclameren op iedereen.

En dan kom ik bij de goeie spelers terecht, Hazard speelde goed, mekkerde niet op teamgenoten en trok de ploeg toch wat mee!

Theo, daar kon je je, samen met Thorgan in de 1ste helft wat aan optrekken, durft de actie te maken, en lijdt daarbij zelden balverlies.

En ook de ingevallen Cac?r?s was goed, altijd aanspeelbaar en altijd naar voor gericht.

Nu, zoals Dury zegt, vroeger verloren we die matchen met 0-4, 0-5. nu 2-2, toch iets om je een beetje aan op te trekken. Alhoewel, Vossen werkte gewoon slecht af...

Op naar Standard zeker,  maar ik ben nu zeker dat de titel niets voor ons wordt. Als het er om te doen is, falen we. Je mag nog zeggen wat je wil.

Offline Svarrogh

• Leden
« Reactie #3 Gepost op: april 26, 2014, 01:08:39 am »
Precies een match van 3e provencial als je het weer leest hier.

Heb nog maar weinig ploegen dit seizoen op ons veld (bij momenten) zo zien meevoetballen als Genk, al stond de verdediging ook niet echt top te acteren natuurlijk. Gelukkig lukt het vooraan bij hen nog niet al te best, of het waren 0 punten vandaag voor ons.

Eerste kwartier ons kinderlijk laten opzij zetten, voor het zelfde geld was de match al gespeeld.
2e helft wel veel inzet en goeie wil, maar de ploeg was verre van op topniveau, wat nodig is om iedere ploeg uit PO 1 te kloppen. Aanvallend staat het goed lees ik in de VB, hoeveel uitgespeelde kansen zouden we gekregen hebben? Bijna op 1 hand te tellen denk ik.

Soit, Genk kan zorgeloos en zonder stress PO 1 afwerken, als ze zo blijven verder spelen de komende matchen zullen er nog een paar serieus in hun haar scharten.
Hopelijk kunnen we de 3e plaats vast houden, heb weinig zin in die finale met de PO2-winnaar, die lopen de laatste 2 jaar niet zo goed af voor ons.

Offline willem putman

• Leden
« Reactie #4 Gepost op: april 26, 2014, 01:10:17 am »
Chapeau voor onze ploeg. Weeral een fantastische match beleefd toch ?

Lokeren speelde vorige week zijn beste match van het seizoen tegen ons en vandaag doet Genk hetzelfde.
Dat waren twee matchen echt op leven en dood en dat voor twee ploegen die niets meer te winnen of te verliezen hebben. Toeval ?

Wij waren niet zo zwak als hier geschreven wordt, Genk was gewoon erg sterk en vandaag eigenlijk sterker dan wij.

Het klopt dat enkele spelers vandaag niet hun beste niveau haalden: Godeau, D'Haene (eerste helft), Kums, Skulasson, De Fauw, Cont?, Naessens en ook Hazard. Maar ondanks alles halen we met onze fighting spirit en met dank aan Cac?res toch nog een punt.

Misschien botsen we gewoon op de limiet van ons kunnen ? Het is bovendien duidelijk dat niemand ons cadeau's doet, niet de arbiters en ook niet de ploegen die niets meer te winnen of te verliezen hebben.
Benieuwd naar de prestatie van Lokeren morgen en naar wat Genk verder nog in petto heeft.

Wellicht zijn we wat verwend en zijn we niet meer realistisch in wat we van ons ploegske verwachten.

Nog dit: Hazard is niet meer de ploegspeler die hij vorig seizoen was, hij vindt van zichzelf dat hij eigenlijk te goed is voor Essevee en dat komt tot uiting in kleine dingen die jammer genoeg wel het verschil kunnen maken.

Offline mogul

• Leden
« Reactie #5 Gepost op: april 26, 2014, 01:16:54 am »
Wij kunnen het niet omdat we die druk van 'we worden kampioen' niet aankunnen, hoe verklaar je anders het gedrag van onze verdediging de laatste 2 matchen?  Indien we onze eerste 3 matchen zo spelen dan wonnen we die wedstrijden ook niet, Oli zakte bij momenten bij balverlies zo ver naar achter dat hij op 1 lijn stond met de verdediging, we stonden ook veel te laag, op einde van de tweede helft was dit veel beter.  Opvallend dat vooral onze ervaren ratten met faalangst speelden, Oli,Colpaert,D'Haene,De fauw,geen communicatie,geen lef,bang om iets verkeerd te doen en het dan natuurlijk doen, niet te vatten!  En Cont? was heel slecht, ik zat er ook op te vloeken, maar hem uitfluiten?  Jongens toch, hoe idioot om dat te doen, je zag toch dat hij geen vertrouwen heeft en zijn hoofd laat hangen, waarom hem dan uitfluiten?  Om hem nog dieper de grond in te steken?
Maar alle lof voor Hazard,Sylla,Caceres en Bongonda, die hadden precies geen last van 'titelstress'.Daarnaast was Genk toch ook wel heel sterk en moest het al 0-4 zijn na 20 minuten!
Ik sluit dan ook positief af, dit is een gewonnen punt als je het spelbeeld zag, 18 matchen niet verloren thuis, niet te vatten in feite,een heel jaar niet verloren THUIS!!!!,en vooral, ik ben 'curieus' of die ander 'titelkandidaten' het 'momentum' wel kunnen pakken, zoniet dan zitten onze spelers volgende week terug met... titelstress.

Offline gva

• Leden
« Reactie #6 Gepost op: april 26, 2014, 08:42:01 am »
Essevee heeft weer eens bewezen een strontpubliek te hebben. We worden meer dan verwend dit seizoen, maar vanzodra het eens minder gaat, worden eigens spelers direct uitgefloten. Shame on you !

Offline 2460

• Leden
« Reactie #7 Gepost op: april 26, 2014, 08:51:21 am »
Essevee heeft weer eens bewezen een strontpubliek te hebben. We worden meer dan verwend dit seizoen, maar vanzodra het eens minder gaat, worden eigens spelers direct uitgefloten. Shame on you !

Deel daarvan inderdaad.  Maar meesten zullen de ongelooflijke 2 voorbije seizoenen nooit meer vergeten en dankbaar zijn voor zij die die dit mogelijk hebben gemaakt. 
Nog 4 matchen genieten van dit kaliber essevee! Daarna breekt een tijdperk aan zonder Thorgan Hazard.  En dan vervallen we tot (hopelijk goede) middenmotor met de uitschieters van voorheen.  Af en toe eens ne groten pakken.  Op gelijke voet met de grote 3 wordt straks een illusie, prent dat maar in de kopkes of anders zal nog veel gefloten en geboe-hoe-d moeten worden.
Hopelijk kan Dury ook aan boord blijven, wie weet schudt die misschien toch nog wat mirakels uit zijn mouw de volgende jaren ?

Offline sv_forever

• Leden
« Reactie #8 Gepost op: april 26, 2014, 09:25:14 am »
Ik lees hier dat Hazard geen ploegspeler is??? De inzet van Hazard gisteren vond ik net opvallend, vooral in verdedigend opzicht. Voor mij was dit zijn beste match in lange tijd. Overigens vind ik ook dat sommigen plots wel erg negatief zijn. Er waren ook momenten (Vooral 2de helft) dat we Genk gewoon weggedrukt hebben op eigen helft en we hebben evengoed de kansen gehad om meer te scoren. Voor mij is de enige reden voor het resultaat, het knullig weggeven van kansen en doelpunten door onze verdediging ( en Ollie bij 2de doelpunt), net zoals vorige week trouwens. Zonder dat komen Lokeren en Genk nooit in de match en krijgen we de penalty vorige week en gisteren, dan pakken we 6 op 6.

Ik moet zeggen dat ik een flash back heb van vorig jaar. Ook toen hebben we midden in de playoffs punten laten liggen, waren we zogezegd uitgeschakeld, maar kwamen we er op het einde weer door en hadden we de titelmatch. Niets is dus verloren. We spelen nog tegen Standard en tegen Club, dus er kan nog vanalles gebeuren.

Offline nicolazzze

• Leden
« Reactie #9 Gepost op: april 26, 2014, 09:25:37 am »
uitgefloten? Da heb ik gemist dan! Er is hier nog niets gezegd over de penaltyfase op sylla en het buitenspel doelpunt dat er geen was volgens mij!!
Liberta per gli ultras!

Offline essevee007

• Leden
« Reactie #10 Gepost op: april 26, 2014, 09:39:42 am »
Kom, we moeten die titel pakken h?!  We verdienen het!  Genk en lokeren spelen hen beste matchen tegen ons.  Hopelijk doen ze dat straks terug.  Lijkt wel of ze premies beloofd werden.  Niets meer te winnen of verliezen en zich dubbel plooien en keihard er tegen aan.  Van Genk was dit al maanden geleden.  Spelen we gewoon zoals tegen brugge, standard en en tegen genk ( 1e match) dan hadden we minstens 4 op 6.  Iedere keer als het van moeten is of we zaak kunnen doen laten we het afweten.  Nu hopen dat Lokeren zijn plicht doet en punten pakt tegen brugge en standard niet wint.  Anders is het over denk ik.  Zal niet blijven duren dat we op de anderen kunnen hopen. 

Offline essevee007

• Leden
« Reactie #11 Gepost op: april 26, 2014, 09:40:39 am »
uitgefloten? Da heb ik gemist dan! Er is hier nog niets gezegd over de penaltyfase op sylla en het buitenspel doelpunt dat er geen was volgens mij!!

En de overduidelijke handsbal oo het einde.

Offline gmt

• Leden
« Reactie #12 Gepost op: april 26, 2014, 10:03:58 am »
ja,zeg het niet graag maar aad de mos heeft gelijk.Het is altijd net niet.Lokeren,twee tegendoelpunten door blunder en slecht verdedigen en gisteren genk de betere met veel kansen maar de tegendoelpunten door blunder verdedigers en blunder skula......
das alles........

Offline Azamat

• Leden
« Reactie #13 Gepost op: april 26, 2014, 10:10:02 am »
Ik vond het vooral erg dat Buffel, keer op keer, (in de tweede helft) op rechts, zo vrij als een vogel werd gelaten. Raar dat Dury daar niets aan deed?

Offline San Iker

• Leden
« Reactie #14 Gepost op: april 26, 2014, 10:23:03 am »
Ik lees hier dat het lang geleden was dat hier een ploeg zo goed meevoetbalde als Genk.
Genk counterde en wachtte op balverlies van ons.
Bij balverlies stonden die mannen met zijn 11 achter de bal. De ruimte tussen verdediging en middenveld van die mannen was hoogstens 3 meter, zodat Hazard zich daar niet kon vrij lopen.
Eens wij balverlies leden schakelden die ontzettend rap om met Ciss?, Vossen, Buffel, Mboyo en 1 van de 2 CM's.
Kwamen telkens met 4 in het strafschopgebied, en wij zagen ze voorbij lopen en zagen sterren.

Gewoon verdedigend enorm zwakke prestatie gisteren, dat kan niemand goed praten!
De stress slaat toe, daar ben ik zeker van, hoe verklaar je anders het "zwijggebaar" van Bossut richting Dury, of het wegwerpgebaar van Colpaert na de wissel van Godeau?

Zelden gezien dat onze verdediging zo overlopen werd, maar dat is grotendeels de verdienste van Genk. Echt schitterend hoe die mannen bewogen voorin, klasse!

Soit op naar de volgende! Onze 2 moeilijkste ploegen nu wel gehad zeker?

Offline bullseye

• Leden
« Reactie #15 Gepost op: april 26, 2014, 12:37:59 pm »
Bedankt Jelle Vossen :)!!! Sammy kan echt niet uitvoetballen / uittrappen!! En wou daar weer eens uitkomen in niemandsland.

Offline balboa

• Leden
« Reactie #16 Gepost op: april 26, 2014, 12:39:59 pm »
Hele rare wedstrijd gisteren.
Ik had al zo'n voorgevoel deze week dat het wel eens op niets zou kunnen trekken. Er werd hier ook veel te makkelijk vanuit gegaan dat we Genk wel even gingen kloppen.

Uiteindelijk moet je verdorie nog blij zijn met een puntje zeg.
Genk kon hier m?kkelijk met 1-5 gewonnen hebben.

Maar voor mij is het een gelijkspel dat aanvoelt als een groot verlies.
Een onherkenbaar Zulte Waregem.
Onwaarschijnlijk welke ruimte die middenvelders van Genk kregen. Gorius en Buffel hadden telkens een hele boulevard voor zich. Terwijl Zulte Waregem toch altijd bekend staat voor zijn 'dicht bij mekaar spelen', 'goed tactisch in elkaar gestoken geheel'. Niets van dat alles gisteren. Leek wel of iedereen vanaf minuut 1 steendood zat, er werden geen gaten toegelopen, geen druk gezet.
Sorry, maar ik vond het gisteren eigenlijk schandalig slecht.
Mocht Essevee alsnog de 3-2 hebben gemaakt, ik zou niet eens heel content geweest zijn.

Moet wel gezegd dat Genk sterk speelde gisteren, met een goed systeem. Hun 2 spitsen die telkens kwamen uitzakken op het middenveld en die eigenlijk overal liepen. Onze verdediging wist er duidelijk geen raad mee.
In zo'n wedstrijden heb ik dan ook de indruk dat zo'n De fauw, D'Haene en Skulason duidelijk rijpe 30'ers zijn. Dat viel voor mij op gisteren. Overal een stap telaat. Geen stapje, maar een stap.
Zelfs na de 2-2 bleef Ferrera met 4 spitsen spelen. Opvallend toch wel.
Dat hij Kara, Kumordzi en Mboyo een basisplaats gaf ten koste van Walsh, Gerkens en Schrijvers was eveneens een hele goede zet en ook zijn belangrijkste. Dit Zulte Waregem heeft moeite met duelkrachtige ploegen.

Kums pakte daar weer eens een gele kaart zeg. Man toch, waar is dat eigenlijk voor nodig? Smeet Buffel daar opeens op de grond, zonder dat daar aanleiding voor was en zonder dat daar echt gevaar uit zou zijn voortgekomen. Moet dat toch afleren.

Dury heeft het altijd over 'durven verliezen' en dat heeft hij duidelijk gedaan. Dat kun je hem niet verwijten. Zulte Waregem is voluit voor de overwinning gegaan, met alle risico's vandien. Het enige positieve aan gisterenavond. Samen met de hele goede invalbeurt van Caceres. Goed bezig die jongen de laatste tijd!

Offline San Iker

• Leden
« Reactie #17 Gepost op: april 26, 2014, 12:47:02 pm »
Hele rare wedstrijd gisteren.
Ik had al zo'n voorgevoel deze week dat het wel eens op niets zou kunnen trekken. Er werd hier ook veel te makkelijk vanuit gegaan dat we Genk wel even gingen kloppen.

Uiteindelijk moet je verdorie nog blij zijn met een puntje zeg.
Genk kon hier m?kkelijk met 1-5 gewonnen hebben.

Maar voor mij is het een gelijkspel dat aanvoelt als een groot verlies.
Een onherkenbaar Zulte Waregem.
Onwaarschijnlijk welke ruimte die middenvelders van Genk kregen. Gorius en Buffel hadden telkens een hele boulevard voor zich. Terwijl Zulte Waregem toch altijd bekend staat voor zijn 'dicht bij mekaar spelen', 'goed tactisch in elkaar gestoken geheel'. Niets van dat alles gisteren. Leek wel of iedereen vanaf minuut 1 steendood zat, er werden geen gaten toegelopen, geen druk gezet.
Sorry, maar ik vond het gisteren eigenlijk schandalig slecht.
Mocht Essevee alsnog de 3-2 hebben gemaakt, ik zou niet eens heel content geweest zijn.

Moet wel gezegd dat Genk sterk speelde gisteren, met een goed systeem. Hun 2 spitsen die telkens kwamen uitzakken op het middenveld en die eigenlijk overal liepen. Onze verdediging wist er duidelijk geen raad mee.
In zo'n wedstrijden heb ik dan ook de indruk dat zo'n De fauw, D'Haene en Skulason duidelijk rijpe 30'ers zijn. Dat viel voor mij op gisteren. Overal een stap telaat. Geen stapje, maar een stap.
Zelfs na de 2-2 bleef Ferrera met 4 spitsen spelen. Opvallend toch wel.
Dat hij Kara, Kumordzi en Mboyo een basisplaats gaf ten koste van Walsh, Gerkens en Schrijvers was eveneens een hele goede zet en ook zijn belangrijkste. Dit Zulte Waregem heeft moeite met duelkrachtige ploegen.

Kums pakte daar weer eens een gele kaart zeg. Man toch, waar is dat eigenlijk voor nodig? Smeet Buffel daar opeens op de grond, zonder dat daar aanleiding voor was en zonder dat daar echt gevaar uit zou zijn voortgekomen. Moet dat toch afleren.

Dury heeft het altijd over 'durven verliezen' en dat heeft hij duidelijk gedaan. Dat kun je hem niet verwijten. Zulte Waregem is voluit voor de overwinning gegaan, met alle risico's vandien. Het enige positieve aan gisterenavond. Samen met de hele goede invalbeurt van Caceres. Goed bezig die jongen de laatste tijd!

Volledig eens met deze analyse!

En ik ben nog altijd van mening (sorry Levytytgat) dat Naessens bitter weinig kan bijbrengen aan de ploeg. Die jongen zijn durf en lef zit onder het vriespunt, zo kom je er niet.

Offline balboa

• Leden
« Reactie #18 Gepost op: april 26, 2014, 01:14:06 pm »
Wie schrijft trouwens die artikels op de website www.essevee.be ??
Is dat een stand-upcomedian misschien?

"Genk is evenknie in Regenboogstadion" durft die te schrijven...  :-[

Offline Svarrogh

• Leden
« Reactie #19 Gepost op: april 26, 2014, 02:03:27 pm »
Ik lees hier dat het lang geleden was dat hier een ploeg zo goed meevoetbalde als Genk.
Genk counterde en wachtte op balverlies van ons.
Bij balverlies stonden die mannen met zijn 11 achter de bal. De ruimte tussen verdediging en middenveld van die mannen was hoogstens 3 meter, zodat Hazard zich daar niet kon vrij lopen.
Eens wij balverlies leden schakelden die ontzettend rap om met Ciss?, Vossen, Buffel, Mboyo en 1 van de 2 CM's.
Kwamen telkens met 4 in het strafschopgebied, en wij zagen ze voorbij lopen en zagen sterren.

Gewoon verdedigend enorm zwakke prestatie gisteren, dat kan niemand goed praten!

Counteren en snelle omschakeling is voor mij toch nog iets anders hoor.
Als je dat vergelijkt met het betonvoetbal dat we hier dit seizoen al gezien hebben, of Brugge en vooral Standard de voorbije weken, die kwamen pas counteren. Balletje naar voren trappen en hopen dat Lestienne, Sutter, Batshuayi of Ezekiel goesting hadden om erachter te lopen.
Pff, armoe troef imo vergeleken met gisteren.