1 woord voor de match van gisteren: ONGELUKKIG. In alle opzichten.
Essevee kende gewoon een ongelukkige wedstrijd.
Eerste 30 minuten waren h??l goed van Zulte Waregem. Lokeren kwam niet over de middenlijn. Daarna maakt Bongonda de heerlijke 0-1 en wordt er een penaltyfout ni?t gefloten op Sylla waar Nzolo met zijn armke naar de hoekschopvlag wijst. Ik zei direct na die fase: "Ge moet ne keer goed kijken he, het gaat w?l penalty zijn, maar in geen jaren ne corn".
Die 'fout' op Remacle bij de 1-1 is er in geen jaren een. Verboom krijgt dan nog eens geel ook waardoor ie geschorst is tegen Genk volgende vrijdag.
W?t heb ik mij zitten ergeren aan de heren Galitsios en Remacle gisteren.
Dames en heren, vergis jullie niet, niet Lestienne maar Galitsios is de schwalbekoning van heel 1e klasse !! Begon al na 30 seconden denk ik, dat die zich gretig liet vallen en Vervecken er met zijn 2 voeten intrapte.
Lokeren was beter vanaf minuut 30 tot aan minuut 70 ongeveer. Voetbalden erg goed die mannen onder leiding van hun dirigent Kaya. Dikke match van hem.
Goal van Harbaoui is ook alweer erg ongelukkig. Die bal valt daar net tussen 3 man van Essevee. Al kun je daar natuurlijk beter op verdedigen.
Na de 2-2 (prima invalbeurt van Caceres trouwens) geloofde ik er weer in en was het bijna nog van dat ook met dat schot van Sylla. Feit is dat Sylla die bal daar ?ltijd moet achteruit leggen op Hazard. Dan kan Thorgan zijn moment van tegen Club Brugge identiek herhalen.
Dat uitgerekend Nill De Pauw voor de winninggoal zorgt doet erg veel pijn. Geef die jongen 10 opgelegde kansen en hij zal er 9 missen, maar uitgerekend die ene kans zal hij w?l scoren tegen Zulte Waregem.
Fout van Bossut natuurlijk ook die van zijn leven niet moet uitkomen, maar gewoon in zijn goal moet blijven staan (wel heerlijke pass van Kaya hoor op De Pauw.)
Sammy mag nog blij zijn dat hij na de goal geen rood kreeg van Vervecken. Sloeg in 1e instantie de bal met zijn handen buiten de grote rechthoek. Normaal rood voor een keeper. Goal of niet.
Nadien zagen we nog een fantastisch moment van Hazard waar hij zich tussen 3 man dribbelt. Ik geef je het op een blaadje. Dit wordt het 'Moment van de Week' van Filip Joos in Extra Time.
De daaropvolgende vrijschop moet natuurlijk altijd binnen getrapt/gelopen worden door Godeau. In aanvallend koppen is die zwak hoor. Getuige zijn kans nadien en een paar fases vorig seizoen.
Juiste uitslag was 3-3 geweest. Dat verdiende deze wedstrijd.
MAAR dit is wel een verlies waar je je enigszins aan kunt optrekken. Voor hetzelfde geld win je daar gewoon met wat meer geluk.