Auteur Topic: [NB] PSV - Essevee  (gelezen 9219 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Gruunwit

  • Leden
  • Berichten: 139
[NB] PSV - Essevee
« Gepost op: juli 30, 2013, 11:00:22 pm »
Eindstand 2-0.


Offline WaregemBoy

  • Leden
  • Berichten: 692
Re: [NB] PSV - Essevee
« Reactie #1 Gepost op: juli 30, 2013, 11:06:11 pm »
Eindstand 2-0.

Meteen ook het enige positieve...

Offline bvdsteen

  • Leden
  • Berichten: 697
  • Essevee!
Re: [NB] PSV - Essevee
« Reactie #2 Gepost op: juli 30, 2013, 11:15:12 pm »
Zwak zwakker zwakst: Sammy en Hazard waren redelijk tot goed, de rest minder tot beschamend zwak met als exponent Berrier! Na 20 minuten mocht da van mij der al af. PDC moet toch ook gezien hebben dat er een serieus gebrek aan kwaliteit op da middenveld is?! Kan Chelsea ons geen goeie CDM leveren? PSV was te pakken, ondanks wat er in de pers staat, dit is een gemiste kans. Serieuzen offday van de ploeg met de verdediging op kop.

Offline Forza Essevee

  • Leden
  • Berichten: 393
Re: [NB] PSV - Essevee
« Reactie #3 Gepost op: juli 30, 2013, 11:30:56 pm »
De ervaren rotten De Fauw, D'Haene, Colpaert en Bossut waren degelijk. Ook Skulason streed voor wat hij waard was. Aanvallend waren we nergens. Geen beweging zonder bal, geen balvastheid, .. Sommigen beseften blijkbaar niet dat dit de match van hun leven was. Totaal geen vuur in de ploeg, geen passie. Waren we onder de indruk? Misschien wel. Is dit een drama? Totaal niet! Wel ontgoocheld in de prestatie van Berrier en N'Diaye. Hopelijk bewijzen we in de terugmatch dat we het verdienden om Europa in te gaan!
FORZA FORZA FORZA ESSEVEE

Offline Gruunwit

  • Leden
  • Berichten: 139
Re: [NB] PSV - Essevee
« Reactie #4 Gepost op: juli 30, 2013, 11:33:53 pm »
Ik vond het nu ook niet echt heel slecht.  Je moet ook zien tegen wie je speelt.  Ondanks het jeugdige elftal, speelde dit PSV vrij aardig voetbal.  Het systeem van Dury was nochtans niet slecht bedacht, alleen houden jullie spitsen het vroeg storen niet lang vol, waardoor het middenveld en de verdediging al snel meer onder druk komen te staan.  Persoonlijk vind ik dat Berrier ook geen speler is om op de flank te spelen, die rendeert volgens mij alleen als je hem centraal uitspeelt.

Offline Tarzan

  • Leden
  • Berichten: 259
Re: [NB] PSV - Essevee
« Reactie #5 Gepost op: juli 31, 2013, 01:42:58 am »
Net terug van tripje h/t met wagen uit Eindhoven (beetje file kennedytunnel wegens nachtwerken), amai wat zijn we daar weggespeeld.   Als dit CL-niveau is (zoals dury 't zegt), dan hebben we daar idd niet veel te zoeken.  Voor mij was dit de beste ploeg waartegen svzw ooit gespeeld heeft.  6 of 7-0 kon ook geweest zijn, ware het niet van de paal en een sterke Sammy.
Nu oppeppen voor zaterdag tg de nekken en heropladen om er vlg woensdag nog iets van te maken.

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: [NB] PSV - Essevee
« Reactie #6 Gepost op: juli 31, 2013, 02:29:34 am »
Ik vond persoonlijk Ndiaeye wel goed spelen. Hij won veel duels. Ik denk dat daar nog wel het ??n en ander gaat uitkomen. De zwakste vond ik zowat Berrier. Ik denk dat werkelijk elke pass totaal verkeerd gegaan is. Verder vond ik bij veel spelers relatief weinig enthousiasme, waarschijnlijk uit schrik?

Offline Jimme

  • Leden
  • Berichten: 108
Re: [NB] PSV - Essevee
« Reactie #7 Gepost op: juli 31, 2013, 02:43:39 am »
« Laatst bewerkt op: juli 31, 2013, 06:53:12 am door Jimme »

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.310
Re: [NB] PSV - Essevee
« Reactie #8 Gepost op: juli 31, 2013, 02:48:29 am »
Beschamend zwak zou ik nu ook weer niet zeggen.
De eerste 20 minuten waren zwak. Daarna tot aan de rust toch laten zien dat we weldegelijk goed kunnen voetballen.
Na de rust werden we niet echt weggespeeld tot de goal viel.

Hoe dan ook, PSV op alle gebied een klasse beter.

MAAR..het kan spoken in het Astridpark ;)

Offline StreuvelsX

  • Leden
  • Berichten: 729
Re: [NB] PSV - Essevee
« Reactie #9 Gepost op: juli 31, 2013, 09:12:09 am »
Analyse HNB

Vorig seizoen leed Zulte Waregem twee zware nederlagen: 0-5 in de beker en 0-4 in PO1, telkens tegen RC Genk. Het werd toen echter niet zo belachelijk gemaakt als gisteren. Net als gisteren liep de middenvelder Jonathan Delaplace er toen twee keer niet bij. Terwijl iedereen het maar heeft over Junior Malanda die zijn contract verbrak, is het Delaplace die de ?vicekampioen na zijn vertrek naar Lille het meeste mist. Het cement van het team is er niet meer. Zijn ex-ploegmaats toonden gisteren hoe moeilijk ook Malanda het zou hebben om dit seizoen te bevestigen.

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.166
Re: [NB] PSV - Essevee
« Reactie #10 Gepost op: juli 31, 2013, 09:19:15 am »
De pers is triestig bezig.  Op 2be was conickx gewoon neerbuigend aan het doen over essevee terwijl men op nederland 3 nog respect had buiten van Gelder.  Laat het duidelijk zijn, het was niet het normale essevee.  Indien we top speelden kregen we het zeker zo moeilijk niet en pikten we ons goaltje mee.  Anderlecht, brugge, genk zouden het niet veel beter gedaan hebben tegen een superieur psv.  Het is nog altijd geen verlies tegen videoton ( gent) of 7-0 tegen vallencia ( genk) of 1-7 tegen as roma ( gent) of de zoveelste famagusta, partizan waar anderlecht onderuit bij gaat.  De vele mensen die bleven wachten om ons neer te sabelen zijn content en doen het nu nazr hartelust alsof ze al altijd gelijk hadden. Bah.

Offline Goesse

  • Leden
  • Berichten: 1.431
Re: [NB] PSV - Essevee
« Reactie #11 Gepost op: juli 31, 2013, 09:30:56 am »
de persjongens die vorig jaar meermaals in de fout gingen door ons vroegtijdig af te schrijven of geen kansen toe te dichten op enige prestaties in PO1 hebben eindelijk hun stok gevonden om Essevee neer te slaan.

Zielig gewoon.

Ik ben zeker dat dit Dury, de spelers en het bestuur zal scherpzetten om het tegendeel te bewijzen.

Vincent

  • Gast
Re: [NB] PSV - Essevee
« Reactie #12 Gepost op: juli 31, 2013, 09:42:01 am »
De pers is triestig bezig.  Op 2be was conickx gewoon neerbuigend aan het doen over essevee terwijl men op nederland 3 nog respect had buiten van Gelder.  Laat het duidelijk zijn, het was niet het normale essevee.  Indien we top speelden kregen we het zeker zo moeilijk niet en pikten we ons goaltje mee.  Anderlecht, brugge, genk zouden het niet veel beter gedaan hebben tegen een superieur psv.  Het is nog altijd geen verlies tegen videoton ( gent) of 7-0 tegen vallencia ( genk) of 1-7 tegen as roma ( gent) of de zoveelste famagusta, partizan waar anderlecht onderuit bij gaat.  De vele mensen die bleven wachten om ons neer te sabelen zijn content en doen het nu nazr hartelust alsof ze al altijd gelijk hadden. Bah.

De tegenstander moet het ook toelaten en dat was totaal niet het geval. Het is misschien geen 7-0 maar het had wel gekund, dus laat ons maar gewoon erkennen dat het niveau van gisterenavond voor ons te hoog lag. In Belgi? zijn we vorig jaar geen enkele keer op dit niveau gebotst, dan kan je ook niet verwachten dat onze spelers dat zomaar even oppikken.

Ik denk ook dat we nu op dit moment in het seizoen gewoon niet beter kunnen. Hazard kan nog geen 90 minuten aan en ook N'Diaye traint nog maar drie weken mee. Met de ploeg en de vorm van eind vorig seizoen was er misschien iets mogelijk geweest maar dan nog.

Ik vond overigens wel dat N'Diaye het niet slecht deed, na een wat aarzelend begin. Waarom Duplus tegen zijn voet op links kwam te staan en Dury niet voor Godeau koos als vervanger van Verboom, dat begrijp ik wel niet goed.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.787
Re: [NB] PSV - Essevee
« Reactie #13 Gepost op: juli 31, 2013, 09:46:21 am »
Ik vond het nu ook niet echt heel slecht.  Je moet ook zien tegen wie je speelt.  Ondanks het jeugdige elftal, speelde dit PSV vrij aardig voetbal.  Het systeem van Dury was nochtans niet slecht bedacht, alleen houden jullie spitsen het vroeg storen niet lang vol, waardoor het middenveld en de verdediging al snel meer onder druk komen te staan.  Persoonlijk vind ik dat Berrier ook geen speler is om op de flank te spelen, die rendeert volgens mij alleen als je hem centraal uitspeelt.
Zoals ik had verwacht (en vele anderen waren volop aan het dromen)hebben we verloren, ik had PSV zo sterk verwacht(als je in de voorbereiding wint op het veld van Fenerbache dan weet je dat je dit kunt verwachten) ik had wel iets meer tegenstand van ons verwacht, maar de ploeg was;
1. teveel onder de indruk en teveel respect(tweede goal PSV moet je een fout maken)
2. te moe van de match tegen Lierse, vooral de spitsen waren nergens, stoorden inderdaad niet lang, konden geen man voorbij, konden de bal niet bijhouden
3. Berrier was nergens
4. ze speelden niet compact genoeg, te ver van elkaar, er was ook geen 'collectieve' grinta(te maken met 1 en 2).

Positief is, het was maar 2-0.  En het is zoals De fauw zegt, vroeg scoren 'thuis' en het geloof zal er terug zijn, weggespeeld of niet, ze zullen veel geleerd hebben van die ene match.

13 april 1951

  • Gast
Re: [NB] PSV - Essevee
« Reactie #14 Gepost op: juli 31, 2013, 09:49:10 am »
Ze hebben toch gewoon gelijk? Ongelofelijk ergerlijk dat calimero gezever over die media altijd. Als Gent met 1-7 verloor van Gent dan schreven ze ook zo'n dingen hoor ("AA Gent krijgt flink pak slaag van AS Roma), mensenlief.

We waren gisteren nergens, kwamen overal te kort, en zijn eigenlijk gewoon vernederd. Dit PSV was een paar trapjes hoger qua niveau, ondanks hun jonge leeftijd. Ware het niet voor hun uitermate zwakke afwerking dan stond het aan de rust al 7-0, en spijtig genoeg overdrijf ik niet wanneer ik dat zeg. Met 2-0 komen we h??l goed weg. Ze troffen de paal/lat alleen al een drie, vier keer dacht ik.

Berrier vond ik de opvallendst zwakste speler, quasi elke keer hij de bal kreeg deed hij er iets ontzettend slecht mee, constant balverlies. Zouden Berrier en andere Habibous nog steeds per se hogerop willen? Of zouden ze beseffen dat ze misschien niet slecht zitten in de subtop van Belgi??! Er waren hoe dan ook weinig lichtpunten, of het moet de belevenis en de ervaring van zo'n Champions League wedstrijd geweest zijn. En dat telt uiteraard ook! We waren er verdomme, we stonden er, met een vol uitvak!

Veelzeggend ook dat de allereerste (spottende) reacties op het forum van een Gent en een Kortrijk supporter komen, het zegt ontzettend veel over hoe moeilijk ze het hebben met ons succes. Wanneer speelt Kortrijk hun Champions League wedstrijd eigenlijk?

13 april 1951

  • Gast
Re: [NB] PSV - Essevee
« Reactie #15 Gepost op: juli 31, 2013, 09:58:48 am »
De pers is triestig bezig.  Op 2be was conickx gewoon neerbuigend aan het doen over essevee terwijl men op nederland 3 nog respect had buiten van Gelder.  Laat het duidelijk zijn, het was niet het normale essevee.  Indien we top speelden kregen we het zeker zo moeilijk niet en pikten we ons goaltje mee.  Anderlecht, brugge, genk zouden het niet veel beter gedaan hebben tegen een superieur psv.  Het is nog altijd geen verlies tegen videoton ( gent) of 7-0 tegen vallencia ( genk) of 1-7 tegen as roma ( gent) of de zoveelste famagusta, partizan waar anderlecht onderuit bij gaat.  De vele mensen die bleven wachten om ons neer te sabelen zijn content en doen het nu nazr hartelust alsof ze al altijd gelijk hadden. Bah.

Indien, als,... We zijn gisteren overklast, heel simpel. Van het aankomen in het stadion (indrukwekkende accommodatie) tot het vertrekken, we waren niet veel meer dan een speelbal, een nerveuse speelbal. Maar 't is ervaring, en 't is maar 2-0 geworden; dus we maken zowaar nog kans. Zoals Dury zegt: wij moeten top zijn, en zij moeten een off-day hebben, en dan maken we een kleine kans.

En van die media: wij kregen/krijgen toch massa's (!) lof voor ons goed voetbal, ons afgelopen seizoen? Stop toch eens met dat eindeloos gezever en die leugens over 'ze willen ons neersabelen', op wat slaat dat toch. Na gisteren k?n je toch niet anders dan zeggen "beschamend zwak"? We hebben geen drie passes na elkaar gegeven. Ik zou de (jouw) reacties hier eens willen gezien hebben had PSV gisteren IETS dodelijker geweest voor doel, en we met andere woorden na een kwartier al op 4-0 hadden gestaan...

Niks aan te doen, wij waren niet goed genoeg en zij waren v??l te sterk. Maar we hebben het meegemaakt, en uiteindelijk is het maar 2-0 gebleven, wat ons nog een beetje van een terugmatch geeft. Wij genieten met volle teugen, de spelers leren bij, en dat is het belangrijkste! En het piekt bij de buren (zie de reactie van boerio bijvoorbeeld), en dat zegt veel. Wij spelen Champions League in Eindhoven, zij op de Playstation.

FORZA ESSEVEE!

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.785
Re: [NB] PSV - Essevee
« Reactie #16 Gepost op: juli 31, 2013, 10:02:03 am »
ze hebben gewoon hun best gedaan en botsen op een betere tegenstrever. Heb in Belgi? nog zo een voetbal niet gezien....ben zeker dat de grote clubs hier ook tegen Psv verliezen

Offline Goesse

  • Leden
  • Berichten: 1.431
Re: [NB] PSV - Essevee
« Reactie #17 Gepost op: juli 31, 2013, 10:14:52 am »
Ik heb het ooit al eens eerder gezien en dat was in Espanyol Barcelona, was toen ook indrukwekkend al konden we daar wel scoren.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.787
Re: [NB] PSV - Essevee
« Reactie #18 Gepost op: juli 31, 2013, 10:19:52 am »
ze hebben gewoon hun best gedaan en botsen op een betere tegenstrever. Heb in Belgi? nog zo een voetbal niet gezien....ben zeker dat de grote clubs hier ook tegen Psv verliezen
2.  Alleen, zijn er hier nog grote clubs?  Vroeger kon het ook gebeuren dat Essevee (kleine club) ook werd overklast door een Anderlecht of een Club Bruhhe, nu niet meer, er is geen enkele club in Belgie die zo dominant een ander Belgisch team kan overklassen.

13 april 1951

  • Gast
Re: [NB] PSV - Essevee
« Reactie #19 Gepost op: juli 31, 2013, 10:21:34 am »
Citaat
Criticasters van Zulte Waregem krijgen gelijk
Op 40 speeldagen in de Jupiler Pro League werd Zulte Waregem vorig seizoen niet ??n keer zo weggespeeld als gisteren in het Philips Stadion. Na 90 minuten prijkte amper een 2-0 op het bord, maar het was Europees voetbal onwaardig wat de Belgische vicekampioen tegen een groep weliswaar bijzonder talentvolle maar tegelijkertijd soms nog te onbesuisde spelers liet zien. Negen doelrijpe kansen kreeg PSV in de eerste helft. Ze misten ze allemaal. Pas bij een afstandsschot in de tweede helft, niet eens een doelkans, was het raak.

Al die kansen kwamen er heel makkelijk. Ofwel omdat de Waregemse verdedigers zich lieten voorbijlopen. Ofwel omdat ze de mogelijkheden op een schoteltje aan de PSV-aanvallers aanboden. Thorgan Hazard leek de enige die het niveau aankon, maar die is dan weer niet fit genoeg en bracht er ook weinig van terecht. Wij dachten heel eerlijk dat Zulte Waregem wel wat kon gaan rapen tegen een PSV dat na een matig seizoen aan een wederopbouw is begonnen. Dit team staat nog in de steigers. Wat een afknapper is het geworden. De vicekampioen uit Nederland is twee keer beter dan de vicekampioen uit Belgi?. De criticasters die een subtopper als Zulte Waregem als Belgisch vertegenwoordiger liever niet in Europa zien, kregen gisteren gelijk. Dit was geen reclame voor het Belgische voetbal. Tenzij dan in het verzamelen van hoekschoppen. Daar kreeg Zulte Waregem er eigenaardig genoeg meer van dan PSV. Niet eens een troost.

Vorig seizoen leed Zulte Waregem twee zware nederlagen: 0-5 in de beker en 0-4 in PO1, telkens tegen RC Genk. Het werd toen echter niet zo belachelijk gemaakt als gisteren. Net als gisteren liep de middenvelder Jonathan Delaplace er toen twee keer niet bij. Terwijl iedereen het maar heeft over Junior Malanda die zijn contract verbrak, is het Delaplace die de ?vicekampioen na zijn vertrek naar Lille het meeste mist. Het cement van het team is er niet meer. Zijn ex-ploegmaats toonden gisteren hoe moeilijk ook Malanda het zou hebben om dit seizoen te bevestigen.

Het Belgische lichtpunt liep aan de andere kant. ?Zakaria Bakkali mag dan een lastige jongen heten te zijn, voetballen kan hij. Soms nog wat onbesuisd in zijn acties en wat veel tierlantijntjes. Als hij dat eruit krijgt, zullen we 30 juli 2013 het liefst onthouden als de dag dat dit talent zich voor het eerst aan het grote Belgische publiek toonde. De rest zullen we maar snel vergeten.