Wanneer zou er nog eens nieuws zijn over het nieuwe stadion? 2010,2011? Wanneer gaan de overheid,provincie,leiedal,stad weet ik veel nog keer in actie schieten? op dat vlak HAAT ik Belgi?.
Tes zot! In nederland, over babbelen, de volgende week starten bij manier van spreken. Als je hier kijkt hoe aa gent getsjold en aan tsjollen nog altijd is (werken liggen stil?), hoe brugge en anderlecht tsjollen. Voordeel bij ons, dat het op dezelfde plaats blijft. Dat is meestal het grote probleem bij die andere teams (de ligging). Ik geloof in het bestuur als ze zeggen beginnen starten eind 2009 , eerste kwartaal 2010.
Ik vermoed dat er in HA HA Gent nog iets anders een rol speelt nl. de 's !!
Het svzw magazine biedt raad! 2009: niets concreet dat de supporter zal merken, 2010: in het ideale scenario begin van bouw, vermoedelijk echter 2011. Het wordt een volledig gesloten structuur*, de atletiekpiste verdwijnt.
Verder is er ruimte voor appartementen en maximum 3 'vrijetijds'-instellingen zal ik ze maar noemen. (bv. feestzaal - bowling - sportwinkel - fitness.. nog niets concreet de wereld in gestuurd. Wel zeker dat het niet in concurentie mag staan met het pand. Dus geen kledingszaken of wat dan ook)
capaciteit: rond de 12 000
Kostprijs renovatie: ... - tot 25miljoen euro.
Het vlaams gewest, de provincie ?n de stad zitten volledig op ??n lijn. = Geen problemen a la anderlecht of brugge bij ons dus.
* Dit ben ik niet 100% zeker, doordat er vroeger altijd over de U-vorm gepraat werd. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het dus nu volledig dicht zou worden gebouwd. Maar dit alles onder voorbehoud dus. DUS niet zeker, als iemand nog eens kan checken?
Ziezo dit was in een notendop wat ik nog onthouden heb, gelezen heb ?n nagekeken heb.
Bron: interview met Kurt Vanryckeghem / vincent mannaert. + Krantenartikel omtrent het stadion met vincent mannaert. + Dossier over "Zulte waregem" in sport voetbalmagazine.