@ Sv zulte waregem
Inderdaad wij zijn Club Brugge niet, want zij hebben een stadion van 30 000 man en wij misschien een van 16 000 en zij hebben dan tegen die tijd waarschijnlijk een van 50 000 man!
En op u reactie van het seizoen nadien terug halfvol...
Wel als je een seizoen dus 17 matchen voor een gemiddelde van 14500 toeschouwers kan spelen, besef je dan wel dat je 17 x 6500 = 110 500 extra zitjes verkoopt, dus plaatsen die je anders zou mislopen!!!
En zelfs als het seizoen erna er minder volk komt dan zal er tegen de toppers ook wel een 14 000 man zitten. Om dan nog maar te zwijgen van het volk dat we zouden trekken voor de Europese matchen die we moeten spelen door onze eindplaats van het vorige seizoen etc... Meer inkomsten --> betere spelers, betere accomodatie voor de trainingen etc --> betere resultaten --> meer volk --> meer inkomsten....... Ik moet er geen tekening bij maken ??
Alleen zo kan je vooruitgaan en kan je dus een blijvende subtopper worden met af en toe Europees voetbal!
Ik heb gezegd :-)
De vergelijking die ik maakte met Club Brugge heeft niets met de grootte van het stadion te maken, maar met de grootte van de achterban/stad. Club Brugge kan, moesten ze een groter stadion hebben, naar alle waarschijnlijkheid 35000 trekken. Wij komen in geen honderd jaar in de buurt van zo'n aantal, omdat Waregem (en Zulte) klein zijn, en ons 'potentieel' wat fans betreft nogal beperkt is gezien de 6 andere clubs (waaronder Club Brugge) in onze regio.
Een gemiddelde van 14500? Met alle respect (en neen essevee007, dit is geen negativisme), maar momenteel (zelfs in ons eerste jaar in eerste klasse - h?t jaar) is ons gemiddelde nog niet de helf daarvan, verre van eigenlijk (6000). Kijk, ik sta volledig achter het vernieuwen van ons stadion, ik kan niet wachten tot het er staat, maar ik denk dat 12000 zitjes meer dan genoeg zou zijn. 16000 vind ik eerlijk gezegd enorm veel, een ploeg als Gent haalt met veel moeite zo'n aantal voor zijn absolute toppers, en als je ziet dat het stadion voor de match van morgen maar mondjesmaat en met moeite vol zal geraken, dan stel ik me toch enorme vragen.
Mijn enige punt was, dat ik die 16000 nogal veel vind, en ik liever een ietwat kleiner stadion heb met bvb 12000 plaatsen dat lekker vol zit (en dan nog zullen er een 4000tal plaatsen leeg zitten 13 vd 17 matchen), dan een met 16000 plaatsen dat half leeg zit. Misschien besef je dat niet, maar een halfvol stadion (half!) is enorm, enorm lelijk en bevordert langs geen kanten de sfeer - integendeel zelfs.
Ik weet niet waarom je afkomt met die hele 'meer inkomsten-betere spelers-...' litanie, want zoals gezegd sta ik volledig achter de vernieuwing - ik ben enorm tevreden met de ambitie dat het bestuur toont, maar komaan zeg... 16000???