Absoluut tegen, ik ben ook niet akkoord dat een De Witte durft te beweren dat voetbal een wintersport blijkt te zijn.
Zo rap mogelijk een deftig systeem uitvinden voor onze Belgische competitie, winterstop inlassen voor de maand December - Januari ( aangaande met al die feestdagen en winter).
Ik zit liever in volle zon te genieten van een voetbalmatch dan buiten wanneer het -10 graden is. Het feit dat Dhr De Witte denkt dat hij het allemaal beter weet is omdat hij een serieus salaris krijgt. Dit dan nog ten tijde van crisis terwijl hij en de G4 al zovele blunders hebben gemaakt niet alleen de Play-offs, ik kan een heel boek overschrijven.
Tevens, zo'n veldverwarming dat kost centen, U moet zich voorstellen als der een club van tweede nationale overkomt ( even buiten Antwerp gerekend) zij hebben een budget van ocharme 1 miljoen, iedereen daar trouwens in 2de. Dit jaar heeft Antwerp het grootste budget met de overname van de groep Versnel die er ondertussen al 7 miljoen inpompte. Maar soit even dat terzijde... Dus U moet zich dus voorstellen dat die club in eerste komt, een stadion heeft van 6000 man. Ja dan is die club veroordeeld. Na de euforie komt helaas de bittere realiteit. De kosten lopen hoog op voor zo'n ploegske als Dender en dergelijke... Sponsors ? Buiten de plaatselijke Delhaize ? Die zijn er gewoonweg niet. Naar eerste klasse komen voor sommige ploegen is helaas een vergiftigd geschenk en dankzij zo'n mannen. Die eerst de gehele tweede klasse laten verkommeren tot een heus kerkhof, waar je nooit of ter nooit meer uitgeraakt en als je er dan uitgeraakt meteen terug zakt omdat het een vergiftigd geschenk blijkt te zijn.
Nee tegen absoluut, ze zouden moeten afschaffen.
Akkoord dat ons Belgisch voetbal dringend eens een betere structuur zou mogen krijgen - en dan heb ik het niet over play-offs om de G5 te steunen. Helemaal akkoord dat de kloof tussen 2e en 1e klasse v??l te groot is. Echter vind ik veldverwarming eigenlijk w?l een vereiste voor een club uit de hoogste divisie (van eender welk land). Dat tweedeklassers die overkomen dat niet kunnen betalen, gaat dan eigenlijk weer meer over die kloof, en de slechte structuur, en ook gewoon vaak over een slecht beleid - en niet zozeer over de winter. Ik vind dat er tijdens de winter w?l moet kunnen gevoetbald worden (al moet ik daarbij zeggen dat ik niet hou van die matchen op tweede Kerst en dergelijke, er zou een korte winterstop mogen zijn rond de feestdagen vind ik).
Het kan nog vriezen in maart ook he, dat is allemaal moeilijk te voorspellen, je kan moeilijk vier maanden winterstop houden - dus vind ik dat je als club de middelen moet hebben om het speelveld bespeelbaar te houden/krijgen (en dat lukt toch blijkbaar bij de meesten, niet vergeten dat dit echt wel uitzonderlijke temperaturen zijn voor Belgi?).
Dat het decadent veel geld kost, uiteraard. Maar kijk eens naar al het geld dat draait in de voetbalwereld, het is allemaal decadent (geworden). Trouwens, ik kan me goed voorstellen dat bepaalde velden er tijdens een warme zomermaand slechter (of toch even slecht) bij zouden liggen als tijdens deze vriesdagen - maar dan spreek je over extreme droogte ipv over extreme vriestemperaturen. En tijdens de herfst, bij overstromingen en extreme regenval, en zo is het altijd iets he.
Als we de kloof met het buitenland niet n?g groter willen krijgen, moet het Belgische voetbal hervormd worden. Daarbij moet de kloof tussen 1e en 2e klasse kleiner worden, zodat clubs gezonder worden en niet in een vergeetput verdwijnen of moeten fusioneren met zes clubs om toch maar te kunnen voortbestaan. Daarbij moeten er stadions worden gebouwd/verbouwd, zonder dat zeventien instanties moeten beslissen, of zonder dat een buurtcomit? een project van een miljard kan blokkeren. Daarbij moet elke club een degelijke infrastructuur hebben, een goede jeugdopleiding, enzovoort.