Auteur Topic: [NB] Essevee - KRC Genk  (gelezen 8502 keer)

Offline SV5381.be

• Leden
    • SV5381.be
Re: [NB] Essevee - KRC Genk
« Reactie #40 Gepost op: januari 16, 2012, 01:03:01 am »
Wat heeft Naessens gedaan buiten die goal? Iemand?

Heeft naast zijn goal keihard gewerkt, ging voor iedere bal waarvoor hij kon gaan. Was zelfs af en toe verdedigend sterk. Als iedereen vanavond zoals hem speelde waren we gewoon gewonnen, zonder afbraak te doen aan onze andere spelers. Ok, zijn zuiverheid kan soms wat beter, maar een werker tot en met! We kunnen ons echt optrekken aan onze youngster.

Voor de rest is Berrier een directe versterking, hij is nog geen 100% maar hij komt er zeker. Bijna iedere hoekschop was gevaarlijk en hij heeft ondertussen al zijn eerste assist achter zijn naam staan. Ook hier moet de zuiverheid nog wat naar boven, maar dat is kwestie van tijd.

Tot slot kan ik best wel leven met de 1-1, al had ik het natuurlijk liever anders gezien. We waren er bijna, maar op het einde van de match zaten we er wat door. Met alleen maar ballen wegtrappen kom je er niet. Het is makkelijk gezegd, maar op zo'n moment de bal in de ploeg houden had slimmer geweest. Maar soit, we hebben duidelijk gezien dat we geen ploeg zijn die zal zakken. Blijven geloven in eigen kunnen en we komen er wel. Het enthousiasme is enorm en daar moeten we ons aan vastgrijpen. Met nuchterheid en vechtlust moet het gewoon lukken.
SV5381.be
D? fansite van SV Zulte Waregem

Offline belli

• Leden
« Reactie #41 Gepost op: januari 16, 2012, 08:14:24 am »
meteen duidelijk dat Berrier anderen beter laat spelen en ook telkens gevaar bij de hoekschoppen.
heb Chevalier nog nooit zoveel zien lopen (zat er dan ook door na 80 minuten). Hij applaudiseerde zelfs voor zijn teammaats??!! Colpaert gaat er ook terug plots voor (de indruk dat hij onder Kalezic tegen zijn zin rondliep). Naessens speelde ook een heel goeie match. Habibou vond ik van de mindere maar zette zich ook veel in. Spijtig van die goal....we zijn het al een beetje gewoon.
nu nog een spits

Boer Boerie

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: januari 16, 2012, 08:33:04 am »
Pfff, nog altijd ni goed ier, mensen toch, weer 3 punten dawe verdienden en weer dawe ma 1tje
over houden.  Naessens vond ik eigenlijk veel werken en af en toe toch goei dingen zien doen.
Delaplace vond ook goed zijn draai net als Sterckx.  Jammer dat ons mannen niet kregen wat ze
eigenlijk verdienden, mo niks aan te doen.
Berrier maakt ze idd beter, dat zie je zo.
Been had gelijk, dit Genk verdiende NUL punten, erg, heel erg

Offline gva

• Leden
« Reactie #43 Gepost op: januari 16, 2012, 08:54:59 am »
alles komt goed - nog 10 zo'n matchen spelen en we geraken zonder problemen in playoff 2
puike prestatie van de ploeg gisteren, met toch een bijzondere vermelding voor sterckx, wat 'n wedstrijd van hem !!!

Offline Ruben den Boer

• Leden
« Reactie #44 Gepost op: januari 16, 2012, 09:05:53 am »
Story of the season...

Eerste helft was prachtig om aan te zien. Iedereen werkte voor elkaar en we cre?erden kansen tot en met. Helaas geraakt hij er weer niet in. (Habibou op de paal, K?teles die hem met een geluk nog met zijn voet raakt, etc...)
Tweede helft hadden we weer onder controle totdat we voorkwamen. Dan kropen we achteruit en voetbalden niet meer (met Hamalainen op kop). Gewoon bal naar buiten stampen of naar voor stampen. Dan weet je dat we het nog moeilijk krijgen. Sammy kon de gelijkmaker nog even tegenhouden maar ik denk dat heel het stadion de bui al zag hangen.

Vanaf dat de blessuretijd inging moest er direct gewisseld worden bij Essevee. In plaats van de bal naar voor te trappen gewoon de bal proberen in de ploeg te houden en dan hadden we verdiend met 1-0 gewonnen.

Maar desalniettemin speelden we een zeer goede wedstrijd maar mocht het alw??r niet zijn. Hoeveel punten we hier al kwijt gespeeld zijn op zo'n manier valt niet meer op twee handen te tellen...

Offline Wouter

• Leden
« Reactie #45 Gepost op: januari 16, 2012, 09:21:14 am »
Oscar van de match gaat toch naar Jonathan Delaplace! Wat de discussie over Naessens betreft: zijn eerste helft was niet goed (cfr. de mogelijke open kopkans waar hij te laat komt en het overal n?t niet zijn op korte pasjes e.d.) zijn tweede helft was w?l zeer goed (cfr. zijn heel mooi binnen gekopte goal, zijn tackle op vdborre en vooral zijn actie tegen Chelsea-De Bruyne op links)
Sammy keepte heel sterk, al liggen zijn slechte uittrappen aan de basis van de druk die we krijgen de laatste tien minuten! Trapt hij die goed naar Rossini, dan kunnen we het balletje in de ploeg houden...

Nog dit: zou dat van die autosleutels echt geweest zijn? Of was dit om een bepaalde Genk-speler op idee?n te brengen? :)

Offline Folle

• Leden
« Reactie #46 Gepost op: januari 16, 2012, 09:21:55 am »
Puike match gisteren! Op voorhand wil je natuurlijk tekenen voor 1 punt tegen de landskampioen. Achteraf gezien zat er veel meer in. Dus...weeral een ontgoocheling. Als je natuurlijk 20 minuten maar met 10 speelt, (Rossini heeft, denk ik, geen kilometer gelopen) kun je moeilijk de match winnen!

Offline Jayze

• Leden
« Reactie #47 Gepost op: januari 16, 2012, 09:34:26 am »
Naessens vond ik zeker niet slecht spelen, heel veel inzet, ging de bal aan de buitekant ophalen en legde iedere keer goed af voor delaplace of berrier! Speelde dus heel verdienstelijk!

Chevalier vond duidelijk zijn maatje terug en speelde als vanouds met veel inzet!

Delaplace was voor mij persoonlijk de Man bij ons. Speelde verdedigend heel sterk en was in bal recuperatie heel erg goed. Hij zorgde samen met Berrier voor de snelle omschakeling. Om het spelletje van Dury te spelen, de snelle omschakeling, hebben we wel nog nood aan een spits als Coulibaly, die de opkomende spelers moet bedienen. Zeker nu Berrier terug is.

Ik vond het een hele sterke prestatie en ben positief over de toekomst!

Offline gunther

• Leden
« Reactie #48 Gepost op: januari 16, 2012, 10:07:28 am »
Eindelijk een trainer die de spelers beter maakt.
Naessens: als je hem vertrouwen heeft, komen de goals vanzelfs.
Degene die de vorige kwal dus een toptrainer vonden, kunnen den dezen persoonlijk gaan bedanken om spelers ala Habibou, Colpaert, Chevalier,... af te breken.
1 minder punt: ik ging Sivakov er in gestoken hebben om de lange bal te intercepteren.

Chapeau voor het oplapwerk Dury, en dit in minder dan twee weken!

Offline San Iker

• Leden
« Reactie #49 Gepost op: januari 16, 2012, 10:08:22 am »
Tis jammer dat we de 3 punten weer niet pakken in 90' die tegen goal slikken. We komen ook nog goed weg met de kans voor Buffel op de 1-2. Maar daarvoor moest de match al lang gespeeld zijn natuurlijk, al die kansen, het moest 3-0 staan aan de rust.

Berrier is toch genieten hoe die strooit met passen, da ze die hebben laten gaan in Standard onvoorstelbaar, maar zoveel te beter voor ons!

Maar Berrier zit verre van zijn vorm van 2 jaar geleden!
???

San Iker wa wilde gij dan da Berrier nog meer doet?

Berrier zijn passing kan nog veel beter, hij gaf toch een pak verloren ballen ook.
Durfde ook nog geen initiatief nemen. Hij was nog niet de patron van vroeger.
Wat mij ook opvalt is de schrik in zijn duels. Die knie is nog geen 100% me dunkt.

AL wil ik ook wel meedelen dat hij wel nog altijd die heerlijke pass in de voeten heeft! ;)
« Laatst bewerkt op: januari 16, 2012, 10:12:44 am door San Iker »

Offline San Iker

• Leden
« Reactie #50 Gepost op: januari 16, 2012, 10:15:53 am »
Wie zijn man scoort er eigenlijk weer in de laatste minuten....
The Cap heeft ons al veel punten gekost mijn gedacht!

Offline neutraal

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #51 Gepost op: januari 16, 2012, 10:22:08 am »
Wat ik vooral onthoud is de terugkeer van de vechtersmentaliteit.  Er was meer inzet, meer durf en vooral veel meer druk naar voor toe.  Ik vond het ergens wel jammer dat Serwy niet mocht opdraven.  Jammer van de late tegendoelpunt, maar de druk nam dan ook toe van RC Genk.  Ik had vooraf op een gelijkspel gegokt, die is dan ook uitgekomen.  Voor Dury komt het er op aan om verder aan vertrouwensopbouw te doen. 

fox

• Gast
« Reactie #52 Gepost op: januari 16, 2012, 10:36:47 am »
Het vertrouwen in eigen kunnen is er nog steeds bij de spelers, dat zie je gewoon. Dan komen ze oververdiend op voorsprong en dan is het vertrouwen plots weg. De schrik om een voorsprong uit handen te geven is duidelijk zo groot, dat het telkens weer gebeurt. Aan Dury om uit die vicieuze circel te geraken. Niet evident als ook dat beetje geluk ontbreekt. De blessuretijd gaat in, Dury wil dan pas zijn derde wissel gebruiken om tijd te rekken en niet dan wordt er gescoord. Dat is natuurlijk om door de grond te zakken h?. Verder was het leuk om te zien dat elke verdediger eindelijk eens op zijn positie stond. Geen gezever meer met defauw en Mareval centraal, maar iedereen op zijn vertrouwde plaats.

Ook goed van Dury om Naessens in de basis te droppen. Hij heeft het gekregen vertrouwen niet beschaamd. Berewedstrijd van Jens en zeker niet alleen omwille van zijn doelpunt. Was vaak aanspeelbaar en dat is van kapitaal belang op zijn positie. Ook de manier waarop hij de chelsea man en Toszer compleet in de wind zet was leuk om zien.

Het enige minpuntje was het optreden van Pino. Dury had misschien beter een werkertje extra op het middenveld gezet in plaats van leeghanger Pino. Als je op 20 minuten van het einde inkomt moet je werken en als je ziet dat het middenveld begint te verzuipen moet je gaan meehelpen. Een andere wissel had ons misschien kunnen helpen om de verdiende zege te pakken.

En Berrier, tjah. Magistraal h?. Uiteraard mist hij passes, maar hij legt er ook zoveel risico in dat dit niet anders kan. Hij heeft Habibou, Jens en Chevalier een aantal keer aangespeeld waarvan je zegt, dit hebben we gemist. Onze spitsen hebben zich gisteren geamuseerd en hebben het ook goed gedaan. Veel hebben ze te danken aan Berrier en dat zullen ze wel weten. Chevalier was een hele andere speler, ik denk dat die extreem tevreden is met de terugkeer van de patron.

Volgende week proberen een puntje te pakken, maar de woensdag erop is van kapitaal belang. Die moet gewonnen worden.

Offline mogul

• Leden
« Reactie #53 Gepost op: januari 16, 2012, 10:51:56 am »
De fouten beginnen veel vroeger bij de tegengoal, de bal moet men bijhouden, niet wegtrappen of nog proberen een goal te maken, daar heeft Wouter een punt, Bossut zijn uittrappen moeten beter.  Een van de verdedegende middenvelders moest mee zijn met Simaeys. Rossini was duidelijk nog niet wedstrijdfit, Pino is geen luie speler, maar als je nog niet fit bent, lukt het niet om direkt meters te lopen en in duel te gaan.
De eerste 30 minuten waren heel goed, zelfs Habibou.  Maar toch had ik liever Serwy gezien ipv habibou.  We missen al heel het seizoen een beetje geluk, dat is alles.
Berrier heeft in mijn ogen nog  alle kwaliteiten, alleen was hij wat moe  de laatste 20 25 minuten.  Verschil met een andere speler is dat Berrier geen meters moet lopen om dan een schitterende pass te geven, alleen zitten er dan logischer wijs enkele slechtere tussen (dat was ook zo voor zijn vertrek naar Standard), het is gewoon een klasbak en heel de ploeg zal luisteren naar hem, dat zie je nu al, Habibou,Teddy,Delaplace,Naessens ze doen wat Berrier zegt.
Ook ik dacht de eerste helft dat Naessens net dat ietsjes tekort heeft of eerder het nog moet leren, maar het zit er zeker in, dat zag je de tweede helft, laat hem groeien die gast is hongerig,leergierig,inzet, kan ook een bal bijhouden en de goal was heel knap, dit wordt voor ons een heel belangrijke speler.

Offline sv.caene

• Leden
« Reactie #54 Gepost op: januari 16, 2012, 10:52:45 am »
Een overwinning gisteren zou ons een enorme vertrouwensboost gegeven hebben en veel meer ademruimte naar de match tegen Gent toe. Vijf i.p.v. drie punten voor op de voorlaatste is een enorm verschil. Nu, het geleverde spel mag ons zeker gerust stellen en vertrouwen geven. We waren in de eerste helft veel beter dan Genk. We speelden ontzettend goed. Diepgang in het spel, goeie combinaties, gretigheid en inzet, pressie op Genk als ze de bal hadden, gevaar voor doel (jammer dan van de afwerking) en uiteraard Berrier, die mits dat hij nog niet 100% is, de ploeg stuurde als vanouds. Enorm verschil.. In de tweede helft kwam Genk er meer door, we moesten zeker niet onder doen maar de kansen en het gevaar was toen meer aan hun kant. Het late tegendoelpunt is weer een bewijs van het gebrek aan gelijk, maar eerlijk gezegd zat het er al lang aan te komen..

'K zag een goeie ploeg, ??n die met dit spel zich met gemak naar play off 2 kan spelen en daar misschien wel nog eens 'zot' kan doen.

Volgende week naar Gent. Als we zo spelen zie ik ons niet gedoemd om op voorhand te verliezen. En als de buffalo's spelen zoals tegen Lierse wordt het een eitje.

Btw, fantastische sfeer in het stadion!
One Essevee!

Offline eric

• Leden
« Reactie #55 Gepost op: januari 16, 2012, 11:01:02 am »
Eindelijk een trainer die de spelers beter maakt.
Naessens: als je hem vertrouwen heeft, komen de goals vanzelfs.
Degene die de vorige kwal dus een toptrainer vonden, kunnen den dezen persoonlijk gaan bedanken om spelers ala Habibou, Colpaert, Chevalier,... af te breken.
1 minder punt: ik ging Sivakov er in gestoken hebben om de lange bal te intercepteren.

Chapeau voor het oplapwerk Dury, en dit in minder dan twee weken!
Had ik ook gedaan Sivakov, en mocht dan nog kaarten nemen

Offline Thraso

• Leden
« Reactie #56 Gepost op: januari 16, 2012, 11:28:00 am »
Chapeau voor Dury en het geleverde werk en dat in minder dan twee weken. Hieruit blijkt duidelijk dat Kalezic een zwakke trainer is, die onkundig was met het huidig spelerspotentieel.

Aandachtspunten:
- iedereen kijkt naar de aanval, maar mij baart de verdediging meer zorgen. Weer zo'n klotegoal tegen na slecht verdedigen;
- Chevalier bewees gisteren nogmaals zijn klasse en lijkt ook mentaal erop vooruit gegaan te zijn;
- Berrier is God;
- Bossut heeft duidelijk opnieuw vertrouwen;
- Habibou heeft er duidelijk weer zin in en kan nog een serieuze meerwaarde betekenen voor het team (tot zo lang hij hier blijft);
- Rossini kwam slap invallen (wat kan hier de oorzaak zijn?);
- Naessens zal er komen, met vallen en opstaan.

Ik heb het gevoel dat we op Gent terug iets gaan rapen. Dury zal uitermate gemotiveerd zijn en kan als geen ander dit overbrengen op de groep !

Offline kulle

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #57 Gepost op: januari 16, 2012, 11:28:52 am »
naessens was zeker niet de slechtste op het veld
even goed als die vedetten van genk
met deze ploeg blijven we zeker in eerste

Offline mutske

• Leden
« Reactie #58 Gepost op: januari 16, 2012, 11:33:23 am »
Voor mij was delaplace de man van de match. Het was een goed Essevee dat we hebben gezien maar scoren blijft een probleem.
Over de 1-1 ben ik tevreden, het is niet tegen Genk en Gent dat we onze punten moeten halen maar vanaf 18/01 tegen GBA ...

Offline Bertrand

• Leden
« Reactie #59 Gepost op: januari 16, 2012, 11:39:31 am »
Pfff, nog altijd ni goed ier, mensen toch, weer 3 punten dawe verdienden en weer dawe ma 1tje
over houden.  Naessens vond ik eigenlijk veel werken en af en toe toch goei dingen zien doen.
Delaplace vond ook goed zijn draai net als Sterckx.  Jammer dat ons mannen niet kregen wat ze
eigenlijk verdienden, mo niks aan te doen.
Berrier maakt ze idd beter, dat zie je zo.
Been had gelijk, dit Genk verdiende NUL punten, erg, heel erg

Zouden we ons beter niet afvragen hoe het komt dat we steeds in de laatste 10' goals inkasseren en punten verliezen. Onze middenvelders die hun defensieve taken niet meer goed uitvoeren en de aanvallers van tegenpartij die teveel vrijheid krijgen. (denken dat de buit reeds binnen is? mindere fysiek ? concentratieverlies ?)
We mogen nog 70' goed spelen, het is in de laatste 10' dat veel wedstrijden beslist worden. Een wedstrijd duurt nog altijd meer dan 90'. Als er daar niets aan gedaan wordt, gaan we nog meer punten verliezen.
« Laatst bewerkt op: januari 16, 2012, 11:48:29 am door Bertrand »