Auteur Topic: [VB] Essevee - Standard  (gelezen 7039 keer)

Offline pamfluit

• Leden
Re: [VB] Essevee - Standard
« Reactie #20 Gepost op: november 17, 2010, 10:05:52 pm »
sorry, maar voor de mensen die Chevalier goed vonden zondag? Heb ik dan zo verkeerd gekeken. Toegegeven, tien minuten deed hij het nog redelijk, bal in de rug vna de verdediger, pass naar Habibou en binnen, en dan dat hij alleen op goal afkwam. Vanaf dan ging het bergaf. Hij miste een grote kans en dan deed hij niets meer. Liep geen meter, verloor meer de bal, dan dat hij er goed gaf, en ja, hij schoot nog 1 maal op doel. Maar dat moet meer h?, hij had de ruimte doordat reina vervangen werd door ibou, maar in tegendeel, de bal en chevalier kwamen er niet meer...

Laat hem volgende keer maar kwartiertje invallen, zal hij nog veel beter lijken... Hij had trouwens weer geen zin om de supporters te gaan groeten, maar deed het heel op het einde toch wat van ver maar niet met volle goesting

Offline Rafa

• Leden
« Reactie #21 Gepost op: november 17, 2010, 11:02:00 pm »
Ben het eens met onze pamfluit hier boven.

Chevalier is een supersub en zeker geen basisspeler. Nu nog niet of nooit niet, dat maak je maar voor jezelf uit. Ik verwacht de zelfde elf spelers als tegen KVK, behoudens schorsingen of blessures waar ik mij geen jota van aantrek. Alles dichtgooien en nu w?l rekenen op een goal van Habib in de eerste 45 minuten.

Three cheers voor de Essevee U7 tijdens de rust, please. ;)
Chance dat er nog mannen van het "Rafa-kaliber" rondlopen op de Esseveematchen...ge zou der anders depressief van worden. - Fredje

Offline EAGLE

• Leden
« Reactie #22 Gepost op: november 17, 2010, 11:05:27 pm »
sorry, maar voor de mensen die Chevalier goed vonden zondag? Heb ik dan zo verkeerd gekeken. Toegegeven, tien minuten deed hij het nog redelijk, bal in de rug vna de verdediger, pass naar Habibou en binnen, en dan dat hij alleen op goal afkwam. Vanaf dan ging het bergaf. Hij miste een grote kans en dan deed hij niets meer. Liep geen meter, verloor meer de bal, dan dat hij er goed gaf, en ja, hij schoot nog 1 maal op doel. Maar dat moet meer h?, hij had de ruimte doordat reina vervangen werd door ibou, maar in tegendeel, de bal en chevalier kwamen er niet meer...

Laat hem volgende keer maar kwartiertje invallen, zal hij nog veel beter lijken... Hij had trouwens weer geen zin om de supporters te gaan groeten, maar deed het heel op het einde toch wat van ver maar niet met volle goesting

Dat noemt men teleurstelling, begon nochtans vol goede moed aan de 2de helft, applaudiseren voor de fans in vak T.
En hij speelde weldegelijk goed, en ging meerdere keren het lijntje af, je zat wss meer naar de eendjes te kijken ofzo.
Teddy moet starten nu zondag, wss staat hij tegen Opare, ook genen tragen maar staat wel tegen zijn voet. En mss kan Teddy ook vanop links komen, dan staat hij tegen Verbiest of Ciman. Hopen op Ciman, die pakt gegarandeerd een kaart en moet zich dan een beetje inhouden..

Offline fozie

• Leden
  • Mr Gold
« Reactie #23 Gepost op: november 18, 2010, 05:42:57 pm »

zucht...  ??? wat zegt ge nu; hij was goed, maar niet goed.Geen zin om te groeten ,maar toch heeft hij gegroet ... ???
Het is duidelijk dat ge niet voor Teddy zijt.Maar wat is het alternatief?
Wat is uw beoordeling van de rest van de spelers?Habib mist ook enkele kansen,Nfor scoort niet,Matton mist matchritme,Delaplace komt er niet aan te pas,Colpaert laat z'n man lopen,Lutte is te traag,Mar?val verprutst iedere corner,Hyland is te vet....enz.
Zo kunt ge (makkelijk )iedere speler de grond in boren...Voorlopig moeten we het met deze kern doen.
Als ge er vanuit gaat dat Broos iets van voetbal kent,zal hij z'n beste spelers opstellen.
Hopelijk voor u is Teddy er dan niet bij,of anders zit ge met een probleem.Voor mij is hij goed ingevallen.

Offline sv.caene

• Leden
« Reactie #24 Gepost op: november 18, 2010, 06:05:32 pm »
Teddy is heel beperkt in zijn kunnen en moet het zoals algemeen geweten hebben van zijn snelheid en dan moet de bal nog in de rug van de verdediging gespeeld worden zodat Teddy kan spurten en vrije baan kan hebben naar het doel want een man over gaan kan hij ook niet zo goed.. Als je hem opsteld is hij in het begin goed; de ballen worden zo gespeeld en Teddy kan zijn ding doen, naarmate de wedstrijd vorderd passen de tegenstanders zich aan Teddy aan en weg is het 'Teddy-gevaar'. Dus hij is een korte periode goed, zo denkt men snel aan een goede invalbeurt, maar eingelijk doet hij dit ook als hij start.. Conclussie : Teddy is goed om een 'beetje' te spelen, ofwel invallen ofwel kort spelen (45' en eruit in de rust).
One Essevee!

Offline willem putman

• Leden
« Reactie #25 Gepost op: november 18, 2010, 06:12:26 pm »
De mensen die vorig jaar op Roelandts zaten te kakken zijn daarom niet de mensen die nu Roelandts terug willen. Het kan , maar ik denk het niet. Persoonlijk vind ik niet dat Roelandts staat te slapen op het veld. Hij heeft een soort van degelijkheid. Geef hem een kans voor doel en hij doet er tenminste wat mee. Hij crosst niet het veld rond zoals een hyland of een Nfor, maar ik vind het juist een probleem dat we veel werkende mensen hebben, maar dan voor doel zo inefficient zijn en daar reken ik Nfor zeker bij. Kijk maar naar andere ploegen. Daar crossen de aanvallende spelers ook niet altijd het veld rond. Ik herinner me bvb KVK de vorige jaren. Daar laten ze hun spitsen wat hangen en met 2 kansen in een match scoren die dan minstens 1 keer ook al doen ze de rest van de match niks. Roelandts zult ge ook nooit zien vallen enzo en kan dan af en toe nog wat van die genialiteit bovenhalen. Ik versta niet goed waarom er altijd zo druk gedaan wordt over hem. Ge hebt echt wel van soorten nodig en scoren als er een kans is, vind ik een heel groot pluspunt. Als ik dan naar Nfor kijk, dan zijn de mensen er zot van dat hij zoveel werkt. Nu is het ook zo dat elke bal naar voor, naar Nfor getrapt wordt, dus automatisch neemt hij veel deel in het spel, maar hij verliest ook enorm veel ballen, door die te lang bij te houden, door te vallen en hij speelt centraal voor doel, maar mist bijna alle kansen tot de echt gemakkelijke toe. Voor mij is dat echt niet goed. Nfor speelt eigenlijk het best al hij de bal niet bijhoudt en direct afgeeft. Ge moet er eens opletten. Soms speelt Nfor een supermatch (meestal bij het invallen) en dan speelt hij altijd veel vlugger de bal en dat is de reden waarom Nfor dan plots zo magistraal lijkt en anders niet. Hij moet die bal rap afgeven en zet er dan spitsen voor die wel kunnen scoren en dan gaat ge wat zien. Dat valt mij echt op wat Nfor betreft. Het is niet dat ik nu een voorkeur heb voor spelers en van andere spelers niet moet weten, zo ben ik niet, maar elke speler is goed in iets en dat is ook hetgeen hij moet doen. Op die manier zou ik ook over Teddy kunnen spreken. Waarom was het zo goed zondag? Omdat hij de ballen achter de verdediging kreeg. Hij kan niet dribbelen. Laat hem dat dan niet doen. Laat hem zijn snelheid gebruiken op de flank, al is het maar om die verdedigers daar de schrik op het lijf te jagen. Zet dan een habibou met vertrouwen op de linkerflank, zodat ge het spel kunt breedleggen en Roelandts centraal, voor Nfor, om de voorzetten binnen te trappen. ge moet eens de doelpunten van Roelandts bekiken. Elke bal centraal trapt hij in een tijd binnen, of de bal nu op de grond rolt of hobbelt of op kniehoogte vliegt, dat doet er niet toe. Hij trapt hem binnen hoor. Nu ik het toch over opstellingen heb. Misschien een figuurke...

-------------------- Roelandts -----------------------
---Habibou-----------------------------Teddy--------
-------------Hyland ------------Nfor-----------------
-----------------------????------------------------
Mareval---------------------------------Colpaert-----
-----------VDB-------------Dhaene------------------

-------------------Bossut---------------------------

Met deze opstelling zou je denk ik echt een sterk team kunnen maken mits de juiste instructies meegegeven worden over spelwijzen en dergelijke. Wie op het middenveld moet staan is me gelijk. Alleen Lutte lijkt me precies niet zo goed bezig. Misschien Dhaene naar voor en Dachelet centraal in de verdediging of Colpaert naar daar en een goede rechtsachter hebben.
Voila, een hele boterham. :)

Knappe analyse...

Offline pamfluit

• Leden
« Reactie #26 Gepost op: november 18, 2010, 06:46:41 pm »

zucht...  ??? wat zegt ge nu; hij was goed, maar niet goed.Geen zin om te groeten ,maar toch heeft hij gegroet ... ???
Het is duidelijk dat ge niet voor Teddy zijt.Maar wat is het alternatief?
Wat is uw beoordeling van de rest van de spelers?Habib mist ook enkele kansen,Nfor scoort niet,Matton mist matchritme,Delaplace komt er niet aan te pas,Colpaert laat z'n man lopen,Lutte is te traag,Mar?val verprutst iedere corner,Hyland is te vet....enz.
Zo kunt ge (makkelijk )iedere speler de grond in boren...Voorlopig moeten we het met deze kern doen.
Als ge er vanuit gaat dat Broos iets van voetbal kent,zal hij z'n beste spelers opstellen.
Hopelijk voor u is Teddy er dan niet bij,of anders zit ge met een probleem.Voor mij is hij goed ingevallen.

Ik heb enkel over Chevalier gepraat , niet over iemand anders. Teddy bekoorde me de eerste 5-10 minuten, maar erna was hij niets meer bijna, zeker niet met al die ruimte die hij kreeg. Verdedigende taken kent hij niet en het was gewoon niet goed meer.
Over Hyland kan ik zeggen dat hij misschien wel een van zijn beste wedstrijden van het seizoen heeft gespeeld. Echt chapeau wat hij allemaal deed, hij was het middenveld praktisch alleen. Haalde alle ballen en recupereerde er ook nog heel veel. Wel jammer dat hij zo dom geel neemt, maar voor de rest speelde Hyland echt sterk.

Matton en Delaplace hebben we amper aan de bal gezien, de bal werd telkens vanuit de verdediging naar de aanval gespeeld en zij werden overgeslagen. Matton had 1 geslaagde actie en die leverde meteen ook gevaar op met Habibou. Delaplace  niet echt, maar ik twijfel er niet aan dat als hij in de tweede helft stond waar Chevalier stond, hij met die ruimte ook veel van zich ging kunnen laten zien.

Colpaert speelde op een moeilijke plaats,telkens mochten de spelers van Kortrijk heel diep komen zonder wat druk. Dan stond hij er nog vaak alleen voor en in de tweede helft beterde het niet met Chevalier het ook allemaal maar liet doen. In het algemeen vond ik het wel erg dat ze die van Kortrijk zo makkelijk lieten komen.

Offline sv_forever

• Leden
« Reactie #27 Gepost op: november 18, 2010, 06:54:03 pm »
Teddy is heel beperkt in zijn kunnen en moet het zoals algemeen geweten hebben van zijn snelheid en dan moet de bal nog in de rug van de verdediging gespeeld worden zodat Teddy kan spurten en vrije baan kan hebben naar het doel want een man over gaan kan hij ook niet zo goed.. Als je hem opsteld is hij in het begin goed; de ballen worden zo gespeeld en Teddy kan zijn ding doen, naarmate de wedstrijd vorderd passen de tegenstanders zich aan Teddy aan en weg is het 'Teddy-gevaar'. Dus hij is een korte periode goed, zo denkt men snel aan een goede invalbeurt, maar eingelijk doet hij dit ook als hij start.. Conclussie : Teddy is goed om een 'beetje' te spelen, ofwel invallen ofwel kort spelen (45' en eruit in de rust).
Inderdaad, al herinner ik me vorig jaar dat Teddy wel degelijk de volledige match van deze rushes uitvoerde. Op het einde van vorig seizoen ging Teddy meer en meer op de eigen helft spelen en daar de bal vragen, maar dan moet hij zijn flank aflopen met de bal aan de voet en dat kan hij niet goed, waardoor ook het gevaar van Teddy wegviel. Zondag, op het einde van de match kreeg Teddy ook zo geen ballen meer toegespeeld onder meer door de inbreng van Gueye en dergelijke die nu meer ballen aangespeeld kregen, maar Teddy zijn fysiek vorig jaar was wel van die aard dat hij de hele match zo kon sprinten. Ik denk dat het vooral een kwestie is van op de juiste manier aangespeeld te worden ?n niet te vergeten. Hij mag niet het enige gevaar zijn waar op gefocused kan worden. Onze linkerkant moet dan ook gevaarlijk zijn om het spel open te leggen. :) Nu denken mensen natuurlijk dat ik een Teddy-fan ben, maar dat is niet zo. Ik zie alleen maar bepaalde kwaliteiten die de ploeg echt kan gebruiken, maar die niet altijd ten volle benut werden. Exact een jaar terug wel en toen hadden we spetterende matchen, met een gebalanceerd team (Makiese en Teddy op hun flank)

Offline bigfoot12345

• Leden
« Reactie #28 Gepost op: november 19, 2010, 03:46:09 pm »
waarom teddy niet in de spits zetten naast habibou?
denk dat hij tegen het centrale duo van standard wel iets zou kunnen doen en vooral ook omdat hij op zijn flank niet verdedigd.

Offline sv.caene

• Leden
« Reactie #29 Gepost op: november 19, 2010, 06:55:00 pm »
denk dat hij tegen het centrale duo van standard wel iets zou kunnen doen en vooral ook omdat hij op zijn flank niet verdedigd.
misschien wel, is van nature uit een 'gewone' spits, werd denk ik op de flank gezet omdat we al een spits hadden en hij wel snel was en hij kon scoren..
One Essevee!

Offline EAGLE

• Leden
« Reactie #30 Gepost op: november 20, 2010, 10:48:06 am »
misschien wel, is van nature uit een 'gewone' spits, werd denk ik op de flank gezet omdat we al een spits hadden en hij wel snel was en hij kon scoren..

Zal Zondag niet veel over zijn man kunnen indien Opare op links staat.
Ik denk zelf niet dat Teddy zal starten, maar eerder Gueye op de plaats van Delaplace.
En als men Teddy inbrengt, zet hem dan links tegen Ciman.

Offline Soulscream

• Leden
  • Voice of the voiceless!
« Reactie #31 Gepost op: november 20, 2010, 11:05:22 am »
Ik zie het alvast zitten tegen Standard, beter gevoel dan tegen Krotrijk.

Offline Piemke

• Leden
« Reactie #32 Gepost op: november 20, 2010, 12:46:28 pm »
Zondag 2 beloften in de wedstrijdkern, Pavel verstraete en Jens Naessens. Knap van Broos.

Offline Glitch.

• Leden
« Reactie #33 Gepost op: november 20, 2010, 12:56:44 pm »
Zondag 2 beloften in de wedstrijdkern, Pavel verstraete en Jens Naessens. Knap van Broos.

Pavel dan toch niet opgeroepen...D'Haene is fit geraakt.
-SVZW Forever-

Offline RedRoom

• Leden
« Reactie #34 Gepost op: november 20, 2010, 02:07:26 pm »
De burgemeester van Moeskroen komt kijken naar de match vanuit de bik box. Zal wel iets met stadion te maken hebben!

Offline Powerslave

• Leden
  • Beer gangster
« Reactie #35 Gepost op: november 21, 2010, 07:28:41 am »
Bij Standard is d? grote afwezige voorlopig nog Frank Berrier, die de voorbije seizoenen zijn kunsten toonde aan de Gaverbeek. Leye, ook ex-Essevee, loopt in de spits, maar had begin deze week last van de hamstrings. Dibi en Nong herstellen nog, waarschijnlijk komt de match te vroeg voor hen. Witsel, adductoren, is erg onzeker voor de partij van zondag, terwijl Pocognoli geschorst is.
Bij Essevee zal Stijn Meert er nog niet bij zijn. De middenvelder moet een week in het gips om zijn voetblessure optimaal te kunnen laten genezen. Habibou kreeg zondag een trap op het been, met een bloeduitstorting tot gevolg. De wedstrijd van komende zondag komt normaliter niet in gevaar. Jonckheere is out met een verrekking en kreeg rust voorgeschreven. Sterckx en Roelandts zijn eveneens nog even buiten strijd

scheidsrechter van dienst is  serge gumienny

Offline Essevee boy

• Leden
« Reactie #36 Gepost op: november 21, 2010, 09:47:18 am »
Bij Standard is d? grote afwezige voorlopig nog Frank Berrier, die de voorbije seizoenen zijn kunsten toonde aan de Gaverbeek. Leye, ook ex-Essevee, loopt in de spits, maar had begin deze week last van de hamstrings. Dibi en Nong herstellen nog, waarschijnlijk komt de match te vroeg voor hen. Witsel, adductoren, is erg onzeker voor de partij van zondag, terwijl Pocognoli geschorst is.
Bij Essevee zal Stijn Meert er nog niet bij zijn. De middenvelder moet een week in het gips om zijn voetblessure optimaal te kunnen laten genezen. Habibou kreeg zondag een trap op het been, met een bloeduitstorting tot gevolg. De wedstrijd van komende zondag komt normaliter niet in gevaar. Jonckheere is out met een verrekking en kreeg rust voorgeschreven. Sterckx en Roelandts zijn eveneens nog even buiten strijd

scheidsrechter van dienst is  serge gumienny

gumienny, hopelijk wil hij weer zelf niet de grote man zijn op het veld, matige arbiter
jammer dat meert niet fit is

Offline Pringless

• Gold Member
  • Leden
« Reactie #37 Gepost op: november 21, 2010, 01:48:58 pm »
Kheb er geen goed gevoel bij ik denk een 1-2 nederlaag.
SV TILL I DIE

Offline fozie

• Leden
  • Mr Gold
« Reactie #38 Gepost op: november 21, 2010, 01:57:43 pm »
Als we ze niet hoog onder druk zetten,en we laten ze komen,gaan we de boot in....Als we vechten voor iedere bal,druk zetten en naar voor spelen ,dan hebben we kans(zie uitmatch).Ge moet natuurlijk kunnen ook,t'is makkelijker gezegd dan gedaan.Zo had ik tijdens de match tegen Krotrijk even het gevoel(1e helft),dat het "sanseveria-gevoel" in de ploeg kwam sluipen.Motivatie mag toch geen probleem zijn,ook niet voor de supps.....C'mon essevee....
(optimistische) prono 2-0

Offline EAGLE

• Leden
« Reactie #39 Gepost op: november 21, 2010, 02:25:50 pm »
Hoop alvast dat Leye niet uitgefloten wordt.
Heeft ons veel geholpen en speelde toch telkens met inzet.