Auteur Topic: [VB] KVK - Essevee  (gelezen 51749 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline smurf

  • Leden
  • Berichten: 502
Re: [VB] KVK - Essevee
« Reactie #400 Gepost op: december 04, 2009, 12:13:57 pm »
Als neutrale voetballiefhebber durf ik te stellen dat het palmares van Zulte-Waregem inderdaad mooier is dan dat van Kortrijk, maar dat de steun van het Kortrijkse publiek veel fanatieker is, zelfs in die mate dat geregeld ploegen in verlegenheid komen als KVK naar de staantribune speelt.
In Zulte-Waregem kent men die sfeer niet.

Kortrijk speelt zowat in het beste voetbalstadion van Belgi?, Waregem speelt in een atletiekstadion. De sfeer is desondanks bij momenten vrij goed, op verplaatsing is er altijd veel volk mee en is de sfeer doorgaans uitstekend.

Citaat
Wat de fusie betreft : het betrof een fusie binnen Kortrijk, terwijl SV Waregem gewoon verdween en opgeslorpt werd door Zulte, wat leidde tot een voorzitter uit Zulte en de trainer van Zulte. Toen Kortrijk kort na Waregem ook financieel in problemen kwam, was er eerst sprake van overname door Wevelgem, maar enkele ex-spelers zochtten het geld bijeen om de schulden na de vereffening te betalen ( op die tov stad Kortrijk na) en geld bijeen te zoeken om her op te starten.Jammer genoeg was er in het kapitaalkrachtige Waregem niemand bereid dit te doen voor SV. Het verwijt van een aantal "supporters" naar de tegenstander (zoals dat op het forum van Kortrijk ook gebeurt), is ronduit ridicuul.

Als ik het zo allemaal lees ben je volgens mij een 'neutrale voetballiefhebber' uit het Kortrijkse, nee? Wat gebeurd is, is gebeurd. Kortrijk kende fusies en schreeuwt nu luid en trots een stamnummer dat niet eens dat van Kv Kortrijk is, en in Waregem heeft men Zulte nodig gehad om Essevee in leven te houden. En verwijten bij een derby, maak dat mee zeg.

Citaat
Er woont inderdaad meer "scum" in Kortrijk, maar er wonen dan ook bijna 3 keer zoveel mensen.
Als centrumstad trekt men er logischerwijze meer "avontuurzoekers", die denken er meer kansen te krijgen.
Waregem sp
Als centrum

Tuurlijk heeft een grotere stad een hoger percentage qua marginalen en 'scum', maar het extra-sportieve - om het zo te noemen - in Kortrijk is sinds jaar en dag bijzonder marginaal. Op elkaar slaan, op besturen, bejaarden, kinderen, de eigen markt, bloembakken, stewards, agenten, op elkaar staan pissen op de tribunes - zo'n taferelen krijg je normaal alleen te zien bij clubs als Anderlecht of Antwerp, clubs die uit grootsteden komen en bijgevolg meer 'randgevallen' aantrekken. Het is niet dat Kortrijk z? groot is, weet je, maar hun palmares qua hooliganisme en marginaliteit is er eentje om in te kaderen. Toch dat...

heb het bericht toch twee keer gelezen. zowaar lof voor het guldensporenstadium ?

Ok, de "harde" kern van Kortrijk is misschien iets groter of gewelddadiger dan die van svzw maar het is nu ook niet nodig om te dingen op te blazen he.   ik ben zelf redelijk fervent kvk supporter maar heb ook een pak vrienden die essevee supporter zijn. Vorig jaar ben ik de smadelijke nederlaag gaan bekijken vanuit het hol van de leeuw, in de tribune waar de vroegere king siders zitten. er zijn er genoeg die weten dat ik vk supporter ben, er waren er die mij herkenden en die wel even raar keken maar ze weten goed genoeg dat ik goed bevriend ben met echte essevee supporters. kortom, ik heb op de uitslag na een fijne avond gehad. paar pinten, wat bijpraten met gasten die ik al een tijd niet heb gezien. zo moet het zijn.

Offline boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.654
Re: [VB] KVK - Essevee
« Reactie #401 Gepost op: december 04, 2009, 12:49:01 pm »
Als neutrale voetballiefhebber durf ik te stellen dat het palmares van Zulte-Waregem inderdaad mooier is dan dat van Kortrijk, maar dat de steun van het Kortrijkse publiek veel fanatieker is, zelfs in die mate dat geregeld ploegen in verlegenheid komen als KVK naar de staantribune speelt.
In Zulte-Waregem kent men die sfeer niet.

Kortrijk speelt zowat in het beste voetbalstadion van Belgi?, Waregem speelt in een atletiekstadion. De sfeer is desondanks bij momenten vrij goed, op verplaatsing is er altijd veel volk mee en is de sfeer doorgaans uitstekend.

Citaat
Wat de fusie betreft : het betrof een fusie binnen Kortrijk, terwijl SV Waregem gewoon verdween en opgeslorpt werd door Zulte, wat leidde tot een voorzitter uit Zulte en de trainer van Zulte. Toen Kortrijk kort na Waregem ook financieel in problemen kwam, was er eerst sprake van overname door Wevelgem, maar enkele ex-spelers zochtten het geld bijeen om de schulden na de vereffening te betalen ( op die tov stad Kortrijk na) en geld bijeen te zoeken om her op te starten.Jammer genoeg was er in het kapitaalkrachtige Waregem niemand bereid dit te doen voor SV. Het verwijt van een aantal "supporters" naar de tegenstander (zoals dat op het forum van Kortrijk ook gebeurt), is ronduit ridicuul.

Als ik het zo allemaal lees ben je volgens mij een 'neutrale voetballiefhebber' uit het Kortrijkse, nee? Wat gebeurd is, is gebeurd. Kortrijk kende fusies en schreeuwt nu luid en trots een stamnummer dat niet eens dat van Kv Kortrijk is, en in Waregem heeft men Zulte nodig gehad om Essevee in leven te houden. En verwijten bij een derby, maak dat mee zeg.

Citaat
Er woont inderdaad meer "scum" in Kortrijk, maar er wonen dan ook bijna 3 keer zoveel mensen.
Als centrumstad trekt men er logischerwijze meer "avontuurzoekers", die denken er meer kansen te krijgen.
Waregem sp
Als centrum

Tuurlijk heeft een grotere stad een hoger percentage qua marginalen en 'scum', maar het extra-sportieve - om het zo te noemen - in Kortrijk is sinds jaar en dag bijzonder marginaal. Op elkaar slaan, op besturen, bejaarden, kinderen, de eigen markt, bloembakken, stewards, agenten, op elkaar staan pissen op de tribunes - zo'n taferelen krijg je normaal alleen te zien bij clubs als Anderlecht of Antwerp, clubs die uit grootsteden komen en bijgevolg meer 'randgevallen' aantrekken. Het is niet dat Kortrijk z? groot is, weet je, maar hun palmares qua hooliganisme en marginaliteit is er eentje om in te kaderen. Toch dat...

heb het bericht toch twee keer gelezen. zowaar lof voor het guldensporenstadium ?

Ok, de "harde" kern van Kortrijk is misschien iets groter of gewelddadiger dan die van svzw maar het is nu ook niet nodig om te dingen op te blazen he.   ik ben zelf redelijk fervent kvk supporter maar heb ook een pak vrienden die essevee supporter zijn. Vorig jaar ben ik de smadelijke nederlaag gaan bekijken vanuit het hol van de leeuw, in de tribune waar de vroegere king siders zitten. er zijn er genoeg die weten dat ik vk supporter ben, er waren er die mij herkenden en die wel even raar keken maar ze weten goed genoeg dat ik goed bevriend ben met echte essevee supporters. kortom, ik heb op de uitslag na een fijne avond gehad. paar pinten, wat bijpraten met gasten die ik al een tijd niet heb gezien. zo moet het zijn.
Zo zou het inderdaad moeten zijn. Rivaliteit OK tot op een bepaald niveau uiteraard.

Offline SV-boer

  • Leden
  • Berichten: 1.214
Re: [VB] KVK - Essevee
« Reactie #402 Gepost op: december 04, 2009, 01:01:25 pm »
nog ticket + bus beschikbaar ergens ?

Offline boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.654
Re: [VB] KVK - Essevee
« Reactie #403 Gepost op: december 04, 2009, 01:05:54 pm »
nog ticket + bus beschikbaar ergens ?
Ik denk dat de lijsten van de supporterslokalen gisteren moesten worden ingediend.

Offline Harry

  • Leden
  • Berichten: 1.450
    • EsseveeFans
Re: [VB] KVK - Essevee
« Reactie #404 Gepost op: december 04, 2009, 01:21:19 pm »
nog ticket + bus beschikbaar ergens ?
Ik denk dat de lijsten van de supporterslokalen gisteren moesten worden ingediend.

Gisterenavond, ten laatste deze voormiddag moesten de tickets besteld worden. Ik vrees dus dat je te laat bent...

Voor mij persoon onbegrijpelijk dat je dat nu nog vraagt...


"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur"

Offline SVZW.BE

  • Leden
  • Berichten: 1.565
  • webteam SV Zulte Waregem - svzw.be - essevee.be
    • SV Zulte Waregem
Re: [VB] KVK - Essevee
« Reactie #405 Gepost op: december 04, 2009, 02:02:30 pm »
Nog 28 uur ...
Webteam SV Zulte Waregem

Boer Boerie

  • Gast
Re: [VB] KVK - Essevee
« Reactie #406 Gepost op: december 04, 2009, 02:02:48 pm »
Sorry Smurf ik mocht dat niet gedaan hebben.
Ik bedoelde alleen dat ik het niet raar vond dat Belocine zich thuis voelt in Kortrijk
omdat er ginds toch al een paar mensen van vreemde origine wonen.
Ik had het echt niet gemunt op Belocine zijn afkomst.
Mo kom, laat het ons vergeten, kzal u tracteren op ne Kebab.

Als ik vind da jij nu de Calimero uithangt is dat dan ook rascisme?
Calimero was bij mijn weten geen inwoner van het smurfenland, dus...

Tis ni slim van jullie plannen op het forum te gooien
maar in Standard is er toch bij elke thuismatch Bengaals vuur
en weinig stadionverboden?

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.066
  • Voice of the voiceless!
Re: [VB] KVK - Essevee
« Reactie #407 Gepost op: december 04, 2009, 03:55:27 pm »
Weet iemand wat er plots met Minne is? blessure bekken? moet dan toch vandaag zijn? gisteren trainde hij mee.

Offline SVZW.BE

  • Leden
  • Berichten: 1.565
  • webteam SV Zulte Waregem - svzw.be - essevee.be
    • SV Zulte Waregem
Re: [VB] KVK - Essevee
« Reactie #408 Gepost op: december 04, 2009, 04:01:55 pm »
KVK komt door het faillisement van Moeskroen normaalgezien op 3 punten van Essevee ...
Webteam SV Zulte Waregem

svzw sup

  • Gast
Re: [VB] KVK - Essevee
« Reactie #409 Gepost op: december 04, 2009, 04:03:13 pm »
Weet iemand wat er plots met Minne is? blessure bekken? moet dan toch vandaag zijn? gisteren trainde hij mee.

Deed hij vandaag niet mee dan?

Offline kweenie

  • Leden
  • Berichten: 14
Re: [VB] KVK - Essevee
« Reactie #410 Gepost op: december 04, 2009, 04:29:38 pm »
KVK komt door het faillisement van Moeskroen normaalgezien op 3 punten van Essevee ...

Maakt de derby des te spannender

Offline smurf

  • Leden
  • Berichten: 502
Re: [VB] KVK - Essevee
« Reactie #411 Gepost op: december 04, 2009, 04:30:35 pm »
Sorry Smurf ik mocht dat niet gedaan hebben.
Ik bedoelde alleen dat ik het niet raar vond dat Belocine zich thuis voelt in Kortrijk
omdat er ginds toch al een paar mensen van vreemde origine wonen.
Ik had het echt niet gemunt op Belocine zijn afkomst.
Mo kom, laat het ons vergeten, kzal u tracteren op ne Kebab.

Als ik vind da jij nu de Calimero uithangt is dat dan ook rascisme?
Calimero was bij mijn weten geen inwoner van het smurfenland, dus...

Tis ni slim van jullie plannen op het forum te gooien
maar in Standard is er toch bij elke thuismatch Bengaals vuur
en weinig stadionverboden?

ik heb gewoon geantwoord op een vraag van iemand anders, over wat het ging ;-)

ik zal u er aan houden, lekkere pitta aan de tunnel in kortrijk ;-)

Boer Boerie

  • Gast
Re: [VB] KVK - Essevee
« Reactie #412 Gepost op: december 04, 2009, 04:34:38 pm »
Smurf
Deal,
morgenavond om 22.15
;)

Offline Harry

  • Leden
  • Berichten: 1.450
    • EsseveeFans
Re: [VB] KVK - Essevee
« Reactie #413 Gepost op: december 04, 2009, 04:39:47 pm »
KVK komt door het faillisement van Moeskroen normaalgezien op 3 punten van Essevee ...

Niet te snel... Bij een faillissement wordt toch een curator aangesteld die zal beslissen wat er gebeurt ?
Tenzij de profliga er een stokje voorsteekt (wat ik niet verwacht gezien de gerechterlijke molen altijd ??n of ander gevaar kan inhouden) of dat de spelers zelf niet willen aantreden (maar is dit een oplossing voor hen ?).
Ik zie ze onder curatele het seizoen uitdoen.


Inderdaad, de profliga ging vandaag een stemming houden om Moeskroen uit de profliga te stemmen, maar door de huidige verwikkelingen doen zij dit niet. Wees gerust, Moeskroen doet dit niet om zich gewonnen te geven, maar om tijd te winnen in de zoektocht naar een overnemer/investeerder.

Ik zie hen ook het seizoen uitdoen. Op hoeveel punten dat scum-city komt? Who gives a rats ass? Zaterdag wordt een dag van rechtzetting!!


"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur"

Offline Rafa

  • Leden
  • Berichten: 1.325
Re: [VB] KVK - Essevee
« Reactie #414 Gepost op: december 04, 2009, 05:16:32 pm »
Alles over Bengaals vuur dat hier nog verschijnt, wordt gewist door een admin.
Them is watching us!  ::)
Chance dat er nog mannen van het "Rafa-kaliber" rondlopen op de Esseveematchen...ge zou der anders depressief van worden. - Fredje

Offline Harry

  • Leden
  • Berichten: 1.450
    • EsseveeFans
Re: [VB] KVK - Essevee
« Reactie #415 Gepost op: december 04, 2009, 05:21:38 pm »
Alles over Bengaals vuur dat hier nog verschijnt, wordt gewist door een admin.
Them is watching us!  ::)

De boze kabouterkes met die draadjes uit hun oren? Ouh we hates them! Smeagol  ;D


"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur"

Online Porky

  • Leden
  • Berichten: 4.996
Re: [VB] KVK - Essevee
« Reactie #416 Gepost op: december 04, 2009, 05:25:57 pm »
hoe is de stand met bussen?

Online Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.307
Re: [VB] KVK - Essevee
« Reactie #417 Gepost op: december 04, 2009, 05:26:44 pm »
We gaan 0-2 winnen 8)
SV TILL I DIE

Offline Harry

  • Leden
  • Berichten: 1.450
    • EsseveeFans
Re: [VB] KVK - Essevee
« Reactie #418 Gepost op: december 04, 2009, 05:54:54 pm »
hoe is de stand met bussen?

0-19  ;)


"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur"

Offline SVZW.BE

  • Leden
  • Berichten: 1.565
  • webteam SV Zulte Waregem - svzw.be - essevee.be
    • SV Zulte Waregem
Re: [VB] KVK - Essevee
« Reactie #419 Gepost op: december 04, 2009, 05:57:43 pm »
hoe is de stand met bussen?

0-19  ;)

Pfff, dankzij een schwalbe van de dubbeldekkers ...
Webteam SV Zulte Waregem